سرویس: استان ایلام
کد خبر: 643
|
09:03 - 1391/08/21
نسخه چاپی

سردار کاکی:مهمترین منکر در جامعه تضعیف نظام اسلامی و ولایت فقیه است

سردار کاکی:مهمترین منکر در جامعه تضعیف نظام اسلامی و ولایت فقیه است
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: مهمترین منکر در جامعه تضعیف نظام اسلامی و ولایت فقیه است.

 

به گزارش ایلام فردا،همایش بسیج مداحان و ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر با حضورائمه جمعه شهرستانها،فرماندهان نظامی و انتظامی ،مسئولان هئیات مذهبی استان و طلاب و روحانیون صبح امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

دراین جلسه سردار سید صادق کاکی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) و دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکراستان  گفت:حرکت امام حسین(ع) برای اصلاح دین جدش و امربه معروف و نهی از منکر  بود وبر همین اساس نیز جان خود را تقدیم کرد.

وی ادامه داد: خون امام حسین(ع) باعث شده تا اسلام زنده و پویا  باقی بماند و باعث استحکام بخشی به دین اسلام شده است.

وی در ادامه افزود : امروز مهم ترين منكر در جامعه ما تضعيف نظام اسلامي و ارزش هاي جامعه اسلامي و ولايت فقيه است. اين بزرگ ترين منكري است كه همه بايد به آن توجه كنيم، حساس باشيم و در جهت اين مساله مسووليت خودمان را ايفا كنيم.

سردار کاکی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر توصیه به نظارت همگانی و امر به معروف و نهی از منکر گفت:متاسفانه این اصل از قانون اساسی مغفول مانده و اگر ما به این اصل قانون اساسی توجه کنیم قطعا جامعه اسلامی ایران مسیر پیشرفت،توسعه و عدالت را با سرعت بسیار بیشتری طی خواهد کرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: در اصل هشتم قانون اساسي، كساني كه معمار اين قانون اساسي بودند، چقدر زيبا درك كردند كه اگر قرار است حكومت اسلامي زنده، پويا و بانشاط باشد، بايد در آن امر به معروف و نهي از منكر نقش اصلي و اساسي داشته باشد و طوري امر به معروف و نهي از منكر را طراحي كردند كه 3 ركن، پايه و ستون برايش در نظر گرفتند. دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد :در اصل هشتم قانون اساسي سه ركن مطرح شده كه امر به معروف و نهي از منكر وظيفه‌اي متقابل براي مردم نسبت به دولت، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به مردم است و هيچ حوزه‌اي در نظام اسلامي خارج از اين برنامه نيست.

سردار کاکی با اشاره به فرا رسیدن هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر گفت: در این هفته 4 همایش بزرگ استانی شامل همایش فرهنگی و آموزشی،همایش راهکارهای آموزش و تبلیغات موثر و فراگیر،همایش معاونین ادارات و کارخانجات و همایش معاونت های تشکل های مردمی در استان انجام می شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب