سرویس: استان ایلام
کد خبر: 62152
|
08:10 - 1402/08/22
نسخه چاپی

یادداشت؛

سخنان سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی را به‌هم‌ریخته است

سخنان سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی را به‌هم‌ریخته است
سخنان سید حسن حاوی نکات بسیاری است که سبک و گستره جنگ با رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد و باعث شده تا این رژیم به هم بریزد.

به گزارش ایلام بیدار ، سخنان سید حسن حاوی نکات بسیاری است که سبک و گستره جنگ با رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد. اتفاقات این روزها در غزه یک اثر مهم سیاسی اجتماعی در پهنه مردم ایران، منطقه و کل دنیا دارد و آن مشروعیت جنگ با رژیم صهیونیستی نزد عموم مردم است.

 این فهم مردمی را نباید دست‌کم گرفت. برای رزمندگان خط مقدم و فرماندهان و تصمیم‌گیرندگان بیشتر از پول و امکانات برای مبارزه، این توجیه بودن مردم است که اهمیت دارد. جنگ حماس امروز اگر چنین ابهت و اقتداری دارد دلیل اصلی‌اش همراهی مردم فلسطین و خصوصاً غزه است. روزی که ایران رسماً پایگاه عین الاسد را زد رهبری به‌صراحت گفت سوخت آن موشک‌ها فریاد انتقام، انتقام این مردم بود. اگر متوجه این نکته باشیم می‌فهمیم معنای این سخن سید حسن که می‌گوید ایران رسماً و علناً کمک مالی و نظامی به محورهای مقاومت می‌کند، معنایش چیست. این یعنی اراده عمومی مردم کاملاً همراه شده است.

 امروز فهمیدن این نکته بسیار سهل شده است که وجود یک جنایتکار فراقانونی در منطقه معنایش چیست و حتی خودخواهانه‌ترین و مصلحت‌اندیش‌ترین فهم‌های از میدان هم می‌توانند تشخیص دهند که اگر قرار نباشد «نه غزه» مقابل چنین دشمنی باشد «نه لبنان» آنگاه باید در «مرز پر گهر» با این حیوان وحشی بجنگیم.

 همین فهم در کل منطقه نیز شکل‌گرفته چه در یمن با آن پشتیبانی مردمی مثال‌زدنی‌اش به قول سید حسن عزیز، چه در عراق چه لبنان به تعبیر سید حسن که اکثریت با مقاومت هم داستانند، چه سوریه. این برای تحولات منطقه یک رخداد مهم تاریخی است. یک عزم عمومی به‌مرورزمان در حال شکل‌گیری است.

 همین اتفاق در کل دنیا نیز در حال وقوع است. اگر یک روز تشکیل دولت جعلی را با مظلوم‌نمایی دروغین هولوکاست و غیره لجن‌های صهیونیستی یهودی را توجیه می‌کردند الان جنگ با رژیم صهیونیستی در نظر دنیا به‌مرور مشروعیت پیدا می‌کند و همه، فراقانونی بودن اراده جانیان عالم را و بی‌فایدگی نهادهای بین‌المللی را به عیان می‌فهمند.

 با این توضیح در سخنان سید حسن، فراگیری جبهه مقاومت امری بسیار پر معنا خواهد بود. او به تفکیک و بادقت توضیح داد که چگونه یک هویت گسترده فرامرزی مقابل رژیم صهیونیستی (همان اراده آمریکا در منطقه) شکل‌گرفته. فهم ابعاد این گستره کلان مقاومت روشن می‌کند چه قدرتی در منطقه سر برآورده. جالب است که به تعبیر سید حسن هر محوری که مقابل رژیم صهیونیستی عمل می‌کند، آمریکا به ایران توجه می‌دهد. سید حسن تأیید می‌کند و از قول دشمن بیان می‌کند که این جبهه گسترده دورتادور رژیم صهیونیستی محورش ایران است. پیش‌ازاین نیز رهبر حکیم ما گفته بود که با یک نگاه کلان به منطقه ببینید که ایران به‌عنوان یک قدرت و محور مقاومت چگونه در غرب آسیا سر برآورده و معادلات استکبار را به هم می‌زند.

 این نقش مهم و تاریخی ایران در ایجاد قدرتی ویژه در دنیا را باید جدی گرفت. او به‌گونه‌ای عمل می‌کند که یک قدرت بر بستر بیداری و خیزش مردمی شکل بگیرد. خیزشی برآمده از ایمان مردم. ایران خط مقدم چنین قدرت نوظهوری است. قدرتی که با انقلاب ایران سر برآورد و معرفی شد و امروز یک پهنه گسترده در دنیا را به تلاطم کشیده و نتایج آن را در شکست اراده شیطان بزرگ می‌بینیم.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب