سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65242
|
00:21 - 1403/02/18
نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت گاز ایلام:

فرهنگ عمومی عامل مهمی در کاهش حوادث گازی است

فرهنگ عمومی عامل مهمی در کاهش حوادث گازی است
مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: میزان آگاهی و فرهنگ عمومی شهروندان در توجه به توصیه های ایمنی از دلائل حوادث گازی در این استان بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار ، «محمود کشاورز» در کفتگو با اصحاب رسانه و‌مطبوعات ایلام با از از کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در طول سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ حادثه مشترکین در سطح استان رخ داده که پنج مورد مربوط به حادثه شهری و پنج مورد حادثه روستایی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز با اشاره به اینکه در طول سال گذشته تعداد دو نفر در اثر حوادث گازی جان خود را از دست داده اند، اظهار داشت: از این حادثه ها یکی حادثه آتش سوزی و دیگری حادثه گاز گرفتگی بوده که متاسفانه در این حوادث دو نفر جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه تنها حادثه گازگرفتگی که منجر به فوت گردیده به علت استفاده از وسايل پخت و پز شامل پلوپز سيار و غیره بعنوان وسيله گرمايشی بوده است، افزود: از عوامل حوادث آتش سوزی های رخداده استفاده از وسيله گازسوز غير استاندارد نشت از شيلنگ گاز بعلت فرسودگی، پارگی، پوسيدگی شيلنگ، نشت از شيلنگ، عدم يا نقص در بست، نشت گاز بعلت فقدان ترموكوپل در وسايل گازسوز، قرار گرفتن ماده قابل اشتعال(پرده) در مجاورت شعله آتش وسايل گازسوز بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به برخی از علل ریشه ای در حوادث مصرف کنندگان گاز طبیعی اشاره و تصریح کرد: شرکت های گاز استانی در کنترل این شاخص ها هیچ گونه نقشی ندارند و منحصرا تزریق ماده بودار کننده و پایش دوره ای آن را برعهده دارد که این شرکت ها فراتر از الزامات قانونی نسبت به پایش این شاخص اقدام نموده است.

کشاورز تاکید کرد: شرایط اقتصادی جامعه، میزان تعهد و مسئولیت پذیری سازندگان ابنیه در کیفیت ساخت و ساز، کیفیت نظارت مهندسان سازمان نظام مهندسی در ساخت و ساز، کیفیت مصالح مورد استفاده در ابنیه شامل دودکش و غیره، انتخاب سیستم گرمایشی مناسب،کیفیت ساخت تجهیزات گازسوز، منازل استیجاری، عدم الزام بازرسی سازمان نظام مهندسی از سیستم لوله کشی گاز در حین خرید و فروش و یا رهن و اجاره اماکن، میزان آگاهی مصرف کنندگان گاز طبیعی، فرهنگ عمومی شهروندان در توجه به توصیه های ایمنی از دلائل حوادث گازی در این استان بوده است.

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب