سرویس: سیاسی
کد خبر: 4899
|
22:40 - 1392/09/12
نسخه چاپی

وقتی انتقاد بی‌اساس کار دست دولت می‌دهد/آیا روحانی با احمدی‌نژاد مناظره می‌کند؟

وقتی انتقاد بی‌اساس کار دست دولت می‌دهد/آیا روحانی با احمدی‌نژاد مناظره می‌کند؟
انتقادهای گسترده و پی در پی دولت یازدهم از عملکرد دولت دهم باعث به وجود آمدن یک تقابل سیاسی و درخواست مناظره از سوی دولت دهم شد.
به گزارش ایلام فردا، بیش از صد روز از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌گذرد و این صد رز حاشیه های زیادی را به همراه داشت؛ حاشیه هایی که هرکدام به نحوی با دولت دهم و نام رئیس جمهور قبل کشور، احمدی نژاد گره می خوردند.
در ابتدا عده ای از خزانه های خالی صحبت کردند و آمارها و ارقام متعددی را از خزانه تحویل گرفته از دولت دهم بیان کردند؛ آمارهایی که هرکدام یا دیگری چند میلیاردی تفاوت داشت!
وزرای دولت یازدهم قبل از اینکه به امور وزارتخانه خود مسلط شوند، ترکه ای به دست گرفتند و وزیر قبل خود را به فلک بستند.
این روند ادامه یافت و دولت یازدهم با استفاده از تریبونی که به دست گرفته بود تمامی عملکرد دولت قبل را در بوته نقد قرار داد؛ بسیاری از مصوبه های دولت قبل لغو شد.
لغو استخدامی ها، بلاتکلیفی ایران کد و طرح شبنم، لغو مسکن مهر، حذف یارانه ها و ... تنها گوشه ای از اقدامات دولت جدید بود که در دولت قبل برای تصویب و اجرای هر کدام وقت و انرژی زیادی صرف شده بود.
در این میان وزرا و برخی سیاستمداران در دولت قبل جسته و گریخته به انتقاد ها پاسخ دادند؛ اما تلاش آنها راه به جایی نبرد.
چند روز پیش روحانی در برنامه ای تلویزیونی به ارائه گزارش عملکرد 100 روزه خود پرداخت که حاشیه های زیادی را به همراه داشت.
این گزارش در راستای جریان قبلی دولت به نقد عملکرد دولت قبلی اختصاص یافت؛ به گونه ای که رسانه ها به محاکمه این برنامه پرداختند.
عده ای مجریان برنامه را به خاطر پرسیدن سؤالات کلیشه ای و از پیش تعیین شده زیر سوال بردند؛ عده ای سخنان روحانی را به زنگ انشا تعبیر کردند و  عده ای هم با جواب های خود این گزارش صد روزه را محکوم کردند.
برخی از منتقدان گزارش صد روزه نیز به رایزنی با احمدی نژاد برای پاسخگویی به شبهات و انتقادات وارد شده به دولت دهم پرداختند؛ سر انجام این رایزنی ها به سر انجام رسید و رئیس جمهور دهم از رئیس جمهور یازدهم خواست تا با مناظره ای منصفانه حاشیه های به وجود آمده را حل کنند.
احمدی نژاد طی این نامه نوشت:
با آنکه اینجانب حتی پس از شنیدن گزارش چند روز گذشته شما که بر "پایه" انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه به دولت‌های نهم و دهم شکل گرفته بود-به اقتضای مصالح کشور بنا بر سکوت داشته و دارم، لکن به احترام تقاضاهای بیشمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحبنظران سیاسی و اقتصادی، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت نمایم تا در فضایی کاملا دوستانه و صمیمانه، در مناظره‌ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی ابهامات را رفع و حقایق ناب را آنطور که هست مورد تصدیق و تأکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام‌های بلند و استوار در مسیر رو به جلوی کشور دریغ نشود.
چندی پیش نیز اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، در مصاحبه ای با شبکه 5 سیمای جمهوری اسلامی به نقد عملکرد بقایی، معاون اجرایی دولت پرداخت که باعث شد جوابیه ای از سوی بقایی برای ترکان فرستاده شود که این جوابیه، جوابیه دیگری از سوی ترکان برای بقایی را به همراه داشت.
بیان انتقادات گسترده و زیر سؤال بردن عملکرد دولت قبل، باعث به وجود آمدن فضای پرسش و پاسخ و فوتبالی در جامعه می شود؛ مسئولین به جای اینکه وقت خود را صرف حل مشکلات مردم و رسیدگی به امور کشور کنند، چنین فضایی را ایجاد کردند.
قطعاً به وجود آمدن چنین فضایی نه به نفع مسئولین است و نه به نفع مردم و کشور؛ چرا که در ضمن این فوتبال سیاسی دولت دهم و یازدهم، مطالبی عنوان می شود که باعث به وجود آمدن اختلاف و هم چنین سوء استفاده دشمنان نظام جمهوری اسلامی می‌شود.
 
 
دانا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب