سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29837
|
09:03 - 1396/08/21
نسخه چاپی

سرمایه ای کوچک و همتی بزرگ؛

اقتصاد مقاومتی با طعم ترشی بانوی سیروانی

اقتصاد مقاومتی با طعم ترشی بانوی سیروانی
بانوان کارآفرین سیروانی و فعال اقتصاد مقاومتی در عرصه مشاغل خانگی گام برداشته و با تولید ترشیجات خانگی به شعار اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشانده اند.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از سیروان نوین، رهبر انقلاب اسلامی همواره بر اقتصاد مقاومتی برای رهایی کشور از مشکلات اقتصادی تاکید داشته اند و آن را از ضروریات لازم دانسته اند و منظور از اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد محدود و بسته نیست، بلکه یک اقتصاد پویا و مترقی است که از تمام مزیت‌ها و توانایی‌های داخلی حداکثر استفاده را می‌نماید و در برابر تکانه‌ها و زلزله‌های اقتصادی مقاوم خواهد بود، در همین راستا از تولیدات برتر داخلی و کارآفرینی می توان بعنوان بازوان اقتصاد مقاومتی نام برد.

مردمی کردن اقتصاد در شرایطی که اقتصاد کشور با مشکلاتی رو به رو است می تواند بهترین راه حل ممکن واقع گردد که البته این خود یکی از موارد اقتصاد مقاومتی را شامل می شود، مردم با ورود مناسب خود به این عرصه ثابت کرده اند که همیشه همچون حضور گرم در صحنه های انقلاب این بار نیز می توانند در تقویت اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.

 

خانم پری ایدی زاده کارآفرین سیروانی که با حداقل سرمایه توانسته برای خود و خانواده اش اشتغال ایجاد کند و با هدف اشتغال‌زایی به شعار اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند.

این بانوی کارآفرین اهل روستای علی آباد شهرستان سیروان در گفتگو با خبرنگار سیروان نوین درباره نحوه آغاز به کار و چگونگی پدید آمدن ایده درآمدزایی از طریق تولید و فروش ترشی، می گوید: با وجود نداشتن سرمایه زیاد، باز هم به دنبال ایجاد یک اشتغال برای کمک به اقتصاد خانواده و خودکفایی در زمینه تولید ترشیجات خانگی بودیم، بنابراین به همراه خواهرم به تولید محصولات خانگی روی آوردیم، 150 هزار تومان جمع کردیم و تولید ترشی در خانه را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه اکنون هفته ای 60کیلو ترشیجات تولید می کنند و محصولات خود را به سرتاسر شهرستان می فرستند، افزود: من خیلی زود متوجه شدم که با کارهای خانگی زندگی‌مان از نظر مالی بهتر می‌شود، بنابراین تمام تلاش خود را روی آن گذاشتیم و خیلی زود به نتیجه رسیدیم.

این بانوی سیروانی گفت: خوبی کار در خانه این بود که با آسودگی خاطر و بدون هیچ دغدغه ای کار می کردیم و با تلاش و پشتکار فراوان، به مرور مشتری‌های خوبی پیدا کردیم و برای همین توانستیم بعد از مدتی خود را در این کار ثابت کنیم.

وی ادامه داد: خانه‌ ما شده کارگاه اقتصادی، هم زندگی می‌کنیم و هم کار می‌کنیم. الحمدلله از درآمدمان هم راضی هستیم و مشتری‌هایم می‌گویند: این محصولات چون در خانه تولید می‌شود، بیشتر می‌توانیم به سلامت آنها اعتماد کنیم.

این بانوی کارآفرین عنوان کرد: به نظرم خانم‌ها با روی آوردن به کارهای خانگی می‌توانند بهتر از نظر اقتصادی به خانواده خود کمک کنند. مخصوصاً خانم‌های خانه دار که همه وقت خود را در خانه هستند، با آسودگی خاطر، بیشتر می‌توانند در این زمینه قدم بگذارند.

وی اضافه کرد: یک نکته هم بگویم که به نظر جالب است، کم کم سود این کارها که بیشتر شود رغبت به تولید بیشتر و لذت بردن از کار خود، هم در انسان به وجو می آید، برای همین به مشکلات کوچک فکر نمی‌کند و فقط به تولید و گسترش کار خود بیشتر توجه می کند.

خانم ایدی زاده اظهار داشت: الان خیلی از مشکلات خانواده‌ها به مسائل مالی بر می‌گردد و مردم شهرستان ما هم که اکثرا روستایی هستند می توانند به مشاغل خانگی بپردازند، و وقتی یک زن بتواند با یک کار ساده خانگی به خانواده خود کمک کند، بسیاری از مشکلات خود به خود حل می‌شوند. همانگونه که ما خدا را شکر از وضعیتمان راضی‌هستیم، و با همین پول کم هم توانستیم برای خود ایجاد اشتغال نماییم.

وی ادامه داد: مردم ما از این کارها غفلت کرده‌اند. اگر ما توجه کنیم به این کارهای کوچک، خیلی راحت می‌توانیم کشور را به خودکفایی برسانیم.

این بانوی کارآفرین سیروانی می گوید: به کارم افتخار می کنم و در آینده هم در صدد هستیم محصولات خود را گسترش دهیم.

وی اظهار داشت: برخی از مردم تولید و فروش ترشی و مربا و کنسرو و اینچنین محصولات را، کاری کم سود و غیرمفید تصور کرده  و برخی هم آنرا در حد خود نمی دانند، اما من می گویم که این تصور اشتباه است. زیرا تولید این نوع محصولات غذایی سالم و خوشمزه، خدمت به مردم بوده و علاوه بر سود دهی، ارزشمند نیز  می باشد.

خانم ایدی زاده خاطر نشان کرد: واقعا تعجب می‌کنم وقتی که در این کارهای کوچک و زود بازده سود زیادی وجود دارد، چرا مسئولین وارد نمی‌شوند و اینگونه فعالیت ها را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در رأس فعالیت‌های اقتصادی قرار نمی دهد.

 

 
 
انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد