سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28479
|
18:39 - 1396/05/31
نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام اعلام کرد؛

پرداخت مطالبات گندمکاران ایلامی تا نیمه شهریور ماه

پرداخت مطالبات گندمکاران ایلامی تا نیمه شهریور ماه
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: مطالبات گندمکاران استان با تامین منابع مالی تا اواسط شهریورماه پرداخت می شود.

به گزارشايلام بيدار، "کامران سلیمان پور"، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: 370 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران این استان با وجود پایان یافتن فصل برداشت این محصول هنوز پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه هر هفته مقداری از مطالبه و بهای گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت می شود، یادآور شد: تلاش دولت شتاب بخشی در واریز مبالغ طلب گندمکاران استان به حساب های آنان است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام افزود: تاکنون 2 هزار و 580 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان ایلام به آنها پرداخت شده است.
سلیمان پور در خصوص برنامه حمل گندم مازاد استان ایلام به خارج از استان نیز گفت: تاکنون در مرحله نخست 60 هزار تن گندم به خارج از استان ارسال شده است.
وی گفت: برنامه جاری حمل گندم مازاد ایلام به خارج از استان در مرحله نخست 80 هزار تن است که 15 هزار تن دیگر آن نیز به تدریج به استان های دیگر کشور صادر می شود.
225 هزار تن گندم معمولی و دروم با پایان یافتن فصل برداشت این محصول راهبردی در سال زراعی 96-95 از گندم زارهای استان ایلام برداشت شد.
167 هزار تن از این میزان گندم خریداری شده را گندم معمولی و 58 هزار تن گندم مابقی را گندم دروم تشکیل داده است و در مقایسه با 265 هزار تن سال زراعی 94 – 95 که رکورد محسوب می شود، کاهش 40 هزار تنی را نشان می دهد.
امسال نرخ تضمینی و تعیین شده برای خرید هر کیلوگرم گندم دروم 13 هزار و 300 ریال و گندم معمولی 13 هزار ریال در نظر گرفته شد.
44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به کشت گندم آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافت.
سال زراعی 95 – 94 به خاطر بارندگی های مطلوب و موثر برای نخستین بار 265 هزار تن ارقام مختلف گندم از کشاورزان این استان خریداری شد.
40 مرکز خرید در سراسر استان ایلام وظیفه خرید ارقام مختلف گندم را بر عهده داشتند که از این تعداد 9 مرکز ملکی و متعلق به شرکت غله و امور بازرگانی استان و 31 مرکز نیز در اختیار اداره کل تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم است.
استان ایلام در سال زراعی جاری با وجود شرایط نامساعد جوی و کمبود بارش های جوی اما بر اساس مطالعات وزارت جهادکشاورزی استان برتر کشور در زمینه تولید گندم بود.

ایرنا

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد