سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23743
|
07:08 - 1395/08/19
نسخه چاپی

یادداشت؛

معضل مدیران پروازی در شهرستان سیروان

معضل مدیران پروازی در شهرستان سیروان
مدیری که حاضر نباشد همراه خانواده خود در عمق مشکلات شهرستان سیروان و دغدغه‌های دیگر همکارانش زندگی کند، چگونه می تواند مشکلات این شهرستان را درک نماید.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، مدیران پروازی معمولا لقب مدیرانی است که پست و مقامشان جایی است و خانه و زندگیشان جای دیگر، از جمله موارد و مشکلات مدیران پروازی می‌توان به استفاده از خودروهای دولتی و مصرف روزانه سوخت و مستهلک نمودن آنها، تفویض‌ اختیارات‌ غیرقانونی‌ به‌ زیردستان‌ برای‌ حل‌ و فصل‌ امور در غیاب‌ مدیران‌، کوفتگی‌ ناشی‌ از رفت‌ و آمد رانندگی‌ و اثربخشی منفی‌ در روند کیفی‌ و کاری‌ گردانندگان اشاره کرد.

مدیر باید در محدوده محل کارش سکونت یابد چون این یک نیاز است و مدیر که در حال تردد است، قطعا محل خدمت و نیروهای تحت امرش را کمتر از آن می‌بیند که خانواده‌اش را به سیروان بیاورد.

مدیری که حاضر نباشد همراه خانواده خود در عمق مشکلات شهرستان سیروان و دغدغه‌های دیگر همکارانش زندگی کند، به تعبیری هم خدا، هم خرما و هم هسته خرما را می‌خواهد چگونه می تواند مشکلات این شهرستان را درک نماید.

مدیران پروازی دائما به فکر تردد و زمان‌بندی برای دیدار با خانواده هستند و این یعنی خلاف خط مشی مدیریت اسلامی...

کسی که پست مدیریت را در هر زمان و هر مکانی که قبول می‌کند قطعا باید اولویت اول و اصلی خود را کار اداری بداند. چون آن مدیر برای یک شهرستان در حوزه کاری خود تصمیم می‌گیرد و در آن جایگاه مامور اجرای دستورات مافوق خود در استان است که غیر از این به عقیده بنده جفا در حق مردم است.

مدیری که از مغازه‌های محل کارش خرید نکند، از خدمات آن محل بهره نگیرد، فرزندش در مدارس محل کار تحصیل نکند، از کجا درد این مردم را می‌فهمد و از کجا می‌داند این مردم با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به نظر نگارنده واگذاری پست‌های مدیریتی به مدیران غیربومی خلاف نیست، چه بسا برخی از این مدیران بیشتر و بهتر از مدیران بومی برای این شهر دل می‌سوزانند اما عدم اسکان خانواده آن شخص در محل خدمت مانع از گذاشتن تمام نیروی فرد برای حل مسائل و مشکلات حوزه کاری آن مدیر باشد.

جدا از این مسائل یکی از مشکلات مدیران پروازی ساعت حضور آنها در محل کار است، چرا که برخی از این مدیران ساعت ورودشان به سیروان بعد از ساعت 8 صبح است و این مدیران قبل از ساعت 14 هم دیگر کاری برای مردم انجام نمی دهند و در فکر حرکت به مقصد خودشان هستند.

حال در این بین مردم چه مشکلاتی را باید تحمل کنند و ساعاتی که این مدیر غیر ساکن در شهرستان نیست اگر اتفاقی بیافتد و نیاز به حضور وی باشد، شهرستان و مردم شهرستان باید چه بکنند، معلوم نیست!!!

امیدواریم مسئولین دولت تدبیر و امید نسبت به این مدیران غیر ساکن(دیر بیا و زود برو) تذکرات لازم را داده و با توجه به اینکه در شهرستان قحط الرجال نیست از نیروهای با تعهد کاری بیشتری استفاده نمایند.

لازم به توضیح است اکثر مدیران شهرستان سیروان علی رغم رفت و آمدی بودن ولی به موقع آمدن و به موقع یا دیرتر از موقع رفتن، مورد رضایت مردمی هستند ولی خوب باید نسبت به عملکرد برخی از مدیران انتقاد را روا دانست.

صاحبنظران علم مدیریت، پدیده مدیران پروازی را پدیده‌ای زشت، ناعادلانه، غیرقانونی و فسادآور دانسته و بر ضرورت حذف این پدیده ناعادلانه و زشت تاکید دارند.

البته موضوع مدیران پروازی موضوع امروز و دیروز نیست بلکه باید گفت اگر با همین شیوه و تفکر جلو برویم این رشته سر دراز دارد....

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد