سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23742
|
07:10 - 1395/08/19
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در مجلس:

حمایت و جلوگیری از خروج نخبگان اولویتی اساسی است

حمایت و جلوگیری از خروج نخبگان اولویتی اساسی است
نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: باید با حمایت از افکار و ایده ها و طرح های خلاقانه نخبگان، به تولیدات ساخت این نیروها اعتماد کرد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، "سلام امینی"رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام، در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان و لزوم حمایت از این افراد در سطح جامعه،  اظهار کرد: خلاقيت و ايده‌پردازي مهم‌ترين و اساسي‌ترين قابليت و توانايي انسان و بنيادي‌ترين عامل ايجاد ارزش است که در همه‌ي ابعاد و جوانب زندگي وي نقش کاملاً حياتي ايفا مي‌نمايد.

امینی افزود: موضوع خلاقيت و ايده‌پردازي روز به روز اهميت بيشتري يافته و همواره به آن توجه فزاينده‌اي مي‌شود تا بتوان از اين ايده‌ها در جهت رفع نيازهاي کشور استفاده نمود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سرمایه اصلی هر کشوری نیروی جوان متخصص و صاحب اندیشه است وکشور باید بداند رونق شرکت‌های دانش بنیان تنها در گرو نگهداشت مستعدان برتر و جلوگیری از خروج آنان است.

امینی با بیان اینکه توجه به نخبگان و حمایت از آنان مسیر رسیدن به توسعه را هموار خواهد کرد، گفت: باید با دادن حس اعتماد به نفس و حمایت از افکار و ایده ها و طرح های خلاقانه آنان،  میدان را برای پرورش خلاقیت و نوآوری انخبگان و متفکران جامعه گشود و به تولیدات ساخت این نیروها اعتماد کرد.

این مسئول بیان داشت: جوانان پویا و متخصص می توانند راه توسعه جامعه در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و سایر بخش ها را فراهم نموده و با تزریق فکر و ایده های نو و خلاقانه در پیشبرد اهداف جامعه نقش مهمی داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام، افزود: آن چه که موجب پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها  شده، اعتماد و اتکا به توانمندی های داخلی بوده است.

 دکتر  امینی، خاطرنشان کرد: توصیه من به نخبگان این است که وقت خود، بعنوان با ارزش ترین ثروت خود را صرف اختراعات و ایده هایی کنید که به سرعت قابلیت تبدیل در چرخه اقتصاد را داشته باشد.

 وی افزود : باید شرایطی فراهم  شود تا نخبگان به سرمایه گذاران نزدیک تر شوند تا ایده ها و اختراعات آنها بلافاصله تجاری سازی و گره ای از مشکلات کشور را حل کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه  باید از ایده های نو حمایت شودو این حمایت به صورت ترغیب وتشویق وکمک های مالی باشد، تأکید کرد:  اگر ایده  فرد  مورد توجه قرار بگیرد به ادامه ی کار تشویق وترغیب می شود ولی اگر مورد توجه قرار نگیرد سرکوب می شود ودیگر به دنبال فکر وایده های نو نخواهد رفت و اگر  با پشتوانه مالی همراه باشد شخصی که ایده یا فکری نودارد می تواند به آن جامعه عمل بپوشاند.

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد