سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 23741
|
07:05 - 1395/08/19
نسخه چاپی

همزمان با ایام اربعین انجام می گیرد؛

اعزام 1100 مبلغ حوزه علمیه قم به مرز مهران

اعزام 1100 مبلغ حوزه علمیه قم به مرز مهران
یک هزار و 100 نفر از مبلغین حوزه علمیه قم به مرز مهران و محلهای عبور زائرین اربعین اعزام می شوند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، "حجت الاسلام حسن شهیدی"، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در خصوص اقدامات انجام شده برای زوار اربعین حسینی گفت: با توجه به حضور زوار اربعین حسینی از جای جای نقاط جهان به این فستیوال بزرگ، سازمان اوقاف و امور خیریه استان ایلام در مرز مهران، اقدام به بر پایی موکب و خدمات فرهنگی، مذهبی و ... کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اظهار کرد: قسمت عمده خدمات رسانی در خارج از کشور است؛ در مرز شلمچه، چذابه و مهران نیز نسبت به خدمت رسانی به زوار حسینی اقدامات لازم انجام شده است.

وی افزود: در مرز مهران میزبان میزبانی 8 استان از ادارات اوقاف و امور خیریه ها هستیم و همانند سال گذشته به مدت 10 شبانه روز برپایی مواکب جهت پذیرایی از زوار حسینی برقرار خواهد بود .

شهیدی خاطر نشان کرد: 9 استان معین و 8 استان میزبان در مهران هستند و از محل موقوفات حضرت سید الشهدا(ع) هزینه خواهند کرد.

رییس اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد: به زوار حسینی خدماتی از جمله، توزیع و پخت غذای گرم، توزیع بسته های فرهنگی، میوه، کیک، آب معدنی و مواد خوراکی مختلفی ارائه می شود.

شهیدی در خصوص اعزام مبلغین به مرز مهران تصریح کرد: یک هزار و 100 نفر از مبلغین حوزه علمیه قم به مرز مهران و محلهای عبور زائرین اعزام می شوند.

وی باتوجه به نحوه ثبت نام مبلغین گفت: مبلغین اعزامی از قبل ثبت نام اینترنتی شده اند و تمامی مشخصات آنها ثبت است، و دوره های آموزشی ویژه ای را گذرانده اند.

شهیدی تشریح کرد: در مرز مهران، استان ایلام تعداد 100نفر از این مبلغین در  پایانه ها، بقاع متبرکه، مساجد و... مشغول به خدمت رسانی به زائرین می شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: پیگیری های لازم برای استقرار زوار در مساجد و پارک خودرو های زائرین در بقاع متبرک و مکان های مربوطه انجام شده است.

وی ادامه داد: جلسه های آموزشی- توجیهی جهت خدمت رسانی صحیح به زوار اربعین به هیئت امناهای مساجد و حسینیه ها ارائه داده شده است.


 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد