سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23624
|
22:04 - 1395/08/11
نسخه چاپی

تأکید مهم مرزبانی ایران و عراق؛

زائران اربعین برای اخذ گذرنامه و ویزا اقدام کنند

زائران اربعین برای اخذ گذرنامه و ویزا اقدام کنند
انچه که مورد تاکید بین مسولان ایران در سطوح مختلف با مسولین کشور عراق انجام شد رعایت قوانین و مقررات توسط زائران با در دست داشتن گذرنامه و ویزا می باشد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، سردار قاسم رضایی در بازدید از مرز مهران افزود: پیش بینی می کنیم با وجود عشق و علاقه زائران به  ابا عبداله الحسین (ع)، مشکلی در تردد آنها به وجود نخواهد آمد.

وی اظهار کرد: پیش بینی هایی از سوی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق برای امنیت اندیشیده شده که حفاظت از زایران در ایام اربعین به خوبی صورت خواهد گرفت.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به استفاده از مامورین خانم در ورود و خروج مرزها نیز گفت:  در نشست بغداد با دوستان مرزبانی و پایانه ها بر افزایش این نیروها  تاکید شد که برنامه ریزی برای استقرار آنها در مرز ورود و خروج در دستور کار قرار گرفته است.

سردار قاسمی ادامه داد: در دید و بازدید امروز من مشکل و مانع در دو طرف مرز با توجه به اقداماتی که انجام دادند مشاهده نکردم اما نیاز است زائران تردد ها را طوری تنظیم کنند که یکی و دو روز مانده به اربعین ختم نشود.

وی تصریح کرد: مرزها در شلمچه چزابه و مهران دارای محدودیت هایی است که اگر زائران در فاصله های زمانی طول مدت سفر را بیشتر کنند در تردد زائران تسهیل به وجود خواهد آمد ه زیرا که گنگره اربعین صرفا روز اربعین نیست .

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی بیان کرد: انچه که ما امروز دیدیم سازوکارهای خوبی فراهم شده بخش جزئی باقی مانده بود هم در سطح خود کشور جمهوری اسلامی ایران که از جمله جاده ، اطراف پایانه و منطقه قرنطینه همچنین  در سمت عراق مواردی مشاهده کردیم  که امیدواریم این موارد سریعتر مرتفع شود.

وی با اظهار امیدواری از اینکه امسال تردد در مرزها تسهیل تر شود اضافه کرد: امیدواریم سال 1395 که ما در استانه این بزرگداشت و همایش بزرگ هستیم مانند سالهای قبل بدون هیچ حادثه ای و هیچ اتفاق منفی به خوبی انجام شود زیرا که این همایش به خاطر عظمت حضرت اقا اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و یاران باویشان اتفاق افتاده است.

سردار قاسمی در پایان گفت: هماهنگی بین مرزبانان کشور عراق و ایران همانند یک عملیات مشترک است که فرماندهی آن به عهده اقا سید الشهدا (ع) و علمدار این عملیات مشترک هم حضرت آقا ابوالفضل(ع) العباس خواهد بود که امیدواریم  بزرگداشت و کنگره اربعین به خوبی و در آرامش کامل برگزار شود و عزیزان همکاران ما در عراق هم بعد از این مراسم به زیارت اقا امام رضا(ع) مشرف شوند.

سرلشکر ظافر نظمی فرمانده گارد منطقه 3 عراق نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نشستها و بازدید های میدانی از زیرساختهای اربعین دو کشور به عمال آمد و برای این کنگره بزرگ جهانی از مهران تا کربلا و نجف امنیت کامل را برقرار خواهیم کرد و مشکل خاصی در این خصوص نخواهیم داشت.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد