سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23529
|
07:58 - 1395/08/06
نسخه چاپی

تجمع چند ساعته در ورودی بازارچه مرزی مهران

تجار ایلامی خواستار تسریع روند تخلیه کالاهای خود شدند

تجار ایلامی خواستار تسریع روند تخلیه کالاهای خود شدند
تعدادی از تجار با تجمع در ورودی بازارچه مرزی مهران خواستار تسریع در روند تخلیه کالاهای خود شدند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، تجار مستقر در این تجمع بر این عقیده هستند چند روزی است به دلیل استقرار سیستم جدید کنترل تشریفات گمرکی کامیون های حامل بار ساعتها معطل شده و هم این امر باعث ضرور و زیان به تجار خواهد شد.

بسیاری از کامیونها 3 روز در زیر بار منتظر تخلیه هستند در صورتیکه تا قبل از برقراری این سیتم کارهای تخلیه بارها به صورت روان انجام می شد.

سیستم کامپیوتری جدید که در ورودی بازارچه مستقر شده جهت چک کردن تشریفات گمرکی است که به علت آماده نبودن زیرساختها باعث تاخیر زیاد در تخلیه بار می شود.

این تجار اعتقاد دارند برای استقرار چنین سیستمی علاوه بر آماده نمودن زیرساختها باید تعداد آنها را چند برابر کرد تا تجار متضرر نشوند.

بسیاری از تجار عراقی نیز از این وضعیت ناراحت هستند و خرید های خود را برای سایر مرزها انتقال می دهند ضمن اینکه رانندگان کامیونها نیز اقدام به افزایش کرایه می کنند.

به گزارش آوای مهران این تجمع امروز موقتا به روند گذشته خود برگشت بازرگانان اقدام به تخلیه بار کردند اما تصمیم نهایی قرار است فردا توسط گمرگ گرفته شود که تجار عنوان کردند در صورت بکارگیری سیستم جدید فردا نیز به تجمع خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد