سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 23503
|
17:57 - 1395/08/04
نسخه چاپی

رئیس اورژانس کشور:

ظرفیت بیمارستان مهران به 130 درصد می رسد/ استقرار 60 دستگاه آموبولانس ویژه اربعین در استان ایلام

ظرفیت بیمارستان مهران به 130 درصد می رسد/ استقرار 60 دستگاه  آموبولانس ویژه اربعین در استان ایلام
رئیس اورژانس کشور گفت: با توجه به تردد بالای زائران، ظرفیت بیمارستان امام حسین(ع) مهران به 130 درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارشايلام بيدار، پیرحسین کولیوند سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای اربعین گفت: با توجه به تردد بالای زائران در مرز مهران لازم است که ما توجه بیشتری به این مرز داشته باشیم و در همین راستا اقداماتی را در راستای تقویت بیمارستان امام حسین(ع) مهران انجام داده‌ایم.

مشاور وزیر بهداشت اظهار کرد: افزایش ظرفیت بیمارستان از 25 درصد به 130 درصد، فعال‌سازی هر دو اتاق عمل بیمارستان، ایجاد 6 تخت ویژه icu، ایجاد بخش ایزوله فشار منفی، استقرار 45 تخت اکسترا در حیاط بیمارستان، تبدیل کلینیک ویژه بیمارستان به درمانگاه سرپایی جهت جلوگیری مراجعات به اورژانس بیمارستان، راه‌اندازی پد فرود بالگرد و استقرار یک فروند بالگرد در حیاط بیمارستان، استقرار نیروهای تخصصی شامل جراح مغز و اعصاب و ارتوپد، جراح عمومی، بیهوشی، عفونی و کادر پرستاری ویژه کار از دانشگاه‌های سطح کشور در بیمارستان مهران از جمله اقدامات انجام شده در مهران است.

کولیوند خاطرنشان کرد: از پل زائر مهران به سمت پایانه مرزی مهران از 10 دستگاه آمبولانس (هر یک کیلومتر یک آمبولانس)، 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 3 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه خودروی ارتباطات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین در شهر مهران 10 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک آمبولانس هوایی، یک واحد بیمارستان صحرایی و یک واحد EOC، یک خودروی فرماندهی و یک دستگاه خودروی ارتباطات و همچنین دو دستگاه موتورلانس مستقر می‌شود.

رئیس اورژانس کشور عنوان کرد: از شهر مهران تا شهر ایلام هر 3 کیلومتر یک دستگاه آمبولانس مستقر و هر 15 کیلومتر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و جمعا 30 دستگاه آمبولانس و 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس این محور را پوشش خواهند داد.

وی گفت: همچنین از شهر مهران تا شهر ملکشاهی هر 10کیلومتر یک دستگاه آمبولانس مستقر و هر 30 کیلومتر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس جمعا 5 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس این محور را پوشش خواهند داد.

مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد: از شهر ایلام تا شهر ملکشاهی هر 10 کیلومتر یک دستگاه آمبولانس مستقر و جمعا 5 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس این محور را پوشش خواهند داد.

تسنیم

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد