سرویس: استان ایلام
کد خبر: 22451
|
07:33 - 1395/06/06
نسخه چاپی

فرماندار سیروان:

همه پروژه های راکد سیروان فعال هستند

همه پروژه های راکد سیروان فعال هستند
فرماندار سیروان گفت: در سال 92 هیچ پروژه های در سطح شهرستان سیروان فعال نبود ولی اکنون تمام پروژه های راکد شهرستان فعال شده اند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، مراد یگانه، فرماندار سیروان گفت: هفته دولت فرصتی مناسب برای ارائه خدمات دولت و نظام است.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در شرایط سختی امور اجرایی کشور را عهده دار شد طوریکه تورم 44 درصد و رشد اقتصادی منفی 6 درصد بود.

وی افزود: در سال 91 و 92 به دلیل از دست دادن 40 درصد منابع نفتی، مشکلات اقتصادی به کشور وارد شد و یک سوم ارزش پولی ایران از بین رفت.

نماینده عالی دولت در سیروان عنوان کرد: بعد گذشت سه سال تورم به کمتر از 9 درصد رسیده و از طرفی رشد اقتصادی به 4/4 درصد رسیده است و تلاش و سعی دولت پایین تر آوردن نرخ تورم و رکود تا پایان امسال به حدود پنج درصد است.

یگانه بیان کرد: در این سه سال رشد صادرات افزایش یافته و این بخاطر تدابیر دولت یازدهم است و برای اولین بار تراز تجاری ما مثبت شده یعنی اینکه میزان صادرات غیرنفتی بیشتر از میزان واردات غیرنفتی است.

این مسئول ادامه داد: امسال بعد گذشت چندسال به خود کفایی گندم رسیده ایم، و در سال 92 حدود چهار و نیم میلیون تن گندم برداشت کردیم ولی الان میزان برداشت به 11 میلیون تن رسیده است.

یگانه به خدمات ارائه شده توسط دولت در بخش سلامت اشاره کرد و افزود: در این بخش دولت با اقداماتش باعث کاهش هزینه های درمانی شد و این را خود مردم به راحتی لمس می کنند.

فرماندار سیروان گفت: ثبات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حاصل عملکرد خوب دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه امنیت کامل در کشور ایران حکم فرما است، اظهار کرد: با وجود ناامن بودن کشورهای مرزی ایران اما باتلاش نیروهای نظامی و امنیتی شاهد امنیت در داخل کشور هستیم و این نشان از اقتدار کامل ایران اسلامی است.

یگانه در ادامه با اشاره به خدمات دولت در شهرستان سیروان، بیان کرد: در این مدت سه سال 480 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان سیروان اختصاص یافته است..

وی با بیان اینکه امسال 130 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان سیروان اختصاص یافته است، عنوان کرد: این میزان اعتبار در قیاس سال گذشته از رشد 80 درصدی برخوردار است.

فرماندار سیروان اضافه کرد: در حالی که سایر شهرستان ها و حتی استان ایلام از رشد 27 درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته برخوردار بوده ولی این شهرستان از رشد 80 درصدی بهرمند شده است.

وی تعداد طرح های  قابل افتتاح در هفته دولت امسال را 12 طرح عنوان کرد و گفت: این طرح ها با اعتیار 90 میلیارد ریال به بهره برداری می رسند.

این مسئول تصریح کرد: در سال 92 هیچ پروژه های در سطح شهرستان فعال نبود ولی الان تمام پروژه های راکد شهرستان فعال شده اند و تنها پروژه راهسازی چرمین به هلسم غیرفعال بوده که آن هم با تخصیص اعتبار امسال فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده دیجیتال بخش کارزان و زنگوان افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: این پروژه با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال یک خدمت بزرگ به بخش فرهنگی شهرستان خواهد بود که امسال نیز با تخصیص اعتبار به دنبال راه اندازی یک  شبکه دیجیتال در قسمت انتهای شهرستان خواهیم بود.

یگانه با اشاره به وضعیت جاده اصلی لومار به ایلام گفت: حدود 10 کیلومتر از این جاده (از لومار تا سرتنگ) تا انتهای امسال تعریض و آسفالت خواهد شد.

فرماندار سیروان یکی از خدمات دولت به روستاها را افزایش 4 برابری اعتبارات دهیارها شهرستان برشمرد و ادامه داد: بیشتر دهیاری ها به وسایل نقلیه تجهیز شده اند و امسال نیز علاوه بر تجهیز سایر دهیاری ها به دنبال تجهیز تعدادی از آنها به وسایل راهسازی و بیل بکو هستیم.

وی با بیان اینکه در این مدت خدمات خوبی در سطح شهر لومار ارائه شده، تاکید کرد: امسال بلوار امام(ره) را تا انتهای محله درویشان ادامه خواهد داد و بعضی از خیابان ها و معابر سطح شهر لومار نیز آسفالت خواهند شد.

نماینده عالی دولت در سیروان گفت: مشکل مردم عرب رودبار در حال حل  شدن است و حدود 12 هکتار زمین برای اسکان آنها در جوار  شهر لومار مشخص شده است که بعد از سیر مراحل قانونی به آنها واگذار خواهد شد.

فرماندار سیروان با اشاره به مشکلات پروژه ایستگاه پمپاژ دشت سیروان، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده از سوی استاندار ایلام و همچنین تلاش های میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس این پروژه در ردیف پروژه های ملی قرار خواهد گرفت و در صورت نهایی شدن آن، اعتبار مورد نیاز برای این پروژه از محل اعتبارات ملی تامین می شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد