سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21241
|
10:36 - 1395/04/03
نسخه چاپی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام:

عدم پخش فوتبال در دهلران سراسری است/ احتمال کم حل شدن مشکل

عدم پخش فوتبال در دهلران سراسری است/ احتمال کم حل شدن مشکل
مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام گفت: مشکل قطعی شبکه ورزش و عدم پخش فوتبال های جام ملتهای اروپا سراسری است.

علیرضا شیروی مدیرکل صدواسیمای مرکز ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ايلام بيدار در خصوص قطعی های شبکه ورزش همزمان با پخش فوتبال های جام ملتهای اروپا گفت: این مشکل پیش آمده سراسری بوده و تمام شهرستان های کشور که از طریق ماهواره سیگنال شبکه های دیجیتال را دریافت می کنند با آن روربرو هستند.

وی در خصوص علت این قطعی اظهار کرد: سازمان صداوسیما سیگنال شبکه های دیجیتال را از دو طریق زمینی که از بستر فیبرنوری یا مایکرویو استفاده کرده و هوایی که از بستر ماهواره بهره می برد استفاده می کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام قطعی ها را مربوط به بستر ماهواره عنوان و افزود: سازمان، بازی های یورو 2016 رو تنها برای پخش داخلی با هزینه ای گزاف خریداری کرده و با توجه به اینکه اگر این حق پخش رو روی بستر ماهواره قرار دهد سایر کشورهای حوزه سرزمینی ایران می توانند از آن استفاده کنند و این برای کشور جریمه های سنگینی را به همراه دارد.

مشکل قطعی پخش جام ملت های اروپا در سایر شهرستان های ایلام

وی با اشاره به اینکه این  قطعی مختص به شهرستان دهلران نبوده، اظهار داشت: قطعی شبکه ورزش در حین بازی های جام ملت های اروپا تنها مختص به دهلران نبوده و سایر مناطق استان اعم از سیروان، بدره، ایوان، سرابله و بخش هایی از دره شهر و آبدانان نیز با این مشکل مواجه هستند.

شیروی سایت های زمینی استان را سه ایستگاه عنوان و تصریح کرد: مرکز ایلام دارای 153 ایستگاه ارسال سیگنال دراستان بوده که تنها سه ایستگاه مانشت ، نخجیر و دینارکوه از بستر فیبر نوری و مایکرویو استفاده می کنند که شامل مرکز استان، شهرستان مهران، ملکشاهی و بخش هایی از دره شهر و آبدانان می باشد و سایر مناطق استان از بستر ماهواره استفاده می کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام همت سراسری را برای حل این مشکل خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به مصوبات پدافند غیرعامل کشور و سازمان صداوسیما باید تمام سایت های کشور به سیستم فیبر نوری و مایکرویو مجهز شده تا در صورتی که دشمن قصد خرابکاری با قطع ماهواره را داشت بتوانیم از بستر مناسب زمینی استفاده کنیم و حل این مشکل با توجه به هزینه گزاف آن همت سایر دستگاه های دولتی اعم از زیرساخت مخابرات را می طلبد.

وی در پایان در خصوص حل این مشکل گفت: با توجه به اینکه یک خط رزرو فیبرنوری استان از خوزستان و شهرستان دهلران وارد ایلام می شود تا حدودی بستر لازم برای تبدیل شدن سیگنال به زمینی وجود دارد و در صورتی که شرکت زیرساخت مخابرات همکاری لازم را داشته باشد می توانیم تا مشکل این شهرستان را تا اندازه ای مرتفع کنیم.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد