سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19627
|
07:57 - 1395/01/16
نسخه چاپی

دره ارغوان ایلام یک ظرفیت بکراقتصادی است؛

توجه به صنعت اکوتوریسم نیازمند تغییر نگاه مسئولان

توجه به صنعت اکوتوریسم نیازمند تغییر نگاه مسئولان
مسئولان می توانند از پتانسیل های مختلف طبیعی موجود در استان جهت به کارگیری صنعت اکوتوریسم استفاده کنند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، دره ارغوان یک دره پر آب و بسیار دیدنی پوشیده از بوته‌های ارغوان و یکی از مکانهای تفرجی و دیدنی شهر ایلام است که با فاصله 5 کیلومتر در شمال ایلام قرار گرفته است.

هرساله همزمان با فصل بهار دره ارغوان ایلام به اوج زیبایی رنگها در طبیعت تبدیل می‌شود، این دره که از دیرباز به واسطه وجود بوته‌های بسیار زیاد ارغوان بسیار معروف است،در مسیر روستای کلاته آهن قرار گرفته است و یکی از مناطق حفاظت شده در استان ایلام است که درختان ارغوانی آن در محدوده 160هکتار از این دره رویش دارند.

این مکان طبیعی زیبا مملو از درختانی با شکوفه‌ها و برگهای ارغوانی است که در میان درختهای بلوط و زالزالک به گونه بسیار حیرت آوری چشم را خیره می‌کند.

درآمیختن رنگهای مختلف درختان شکوه خاصی به این منطقه بخشیده است و آن را به اوج زیبایی رسانده است.

 

 

برخلاف سال های گذشته، امسال بر اثر بارندگی های مناسبی که در استان شاهد بودیم، طراوت و زیبایی طبیعت بکر عروس زاگرس، دو چندان شده است و این مسأله حضور طبیعت دوستان، مردم استان و بسیاری از گردشگران بهاری را برای دیدن جاذبه های طبیعی استان ایلام مشتاق تر کرده است، اما از آنجا که عدم توجه به استان های محروم همواره بزرگ ترین ضربات را بر توسعه و آبادانی آنان می زند استان ایلام نیز با داشتن این منابع طبیعی و بکر هیچ گاه مورد توجه قرار نگرفته و همواره ضعف امکانات در این تفرج گاه های طبیعی و نبود جاده های مناسب، استفاده و دست رسی به این مناطق را با مشکل مواجه می کند.

مسئولین می توانند از پتانسیل های مختلف طبیعی موجود در استان جهت به کارگیری صنعت اکوتوریسم استفاده کنند، و با تدوین برنامه ها و طرح های گردشگری متعدد، جلب سرمایه گذاری به استان، ایجاد زیرساخت های مناسب و مهیا ساختن امکانات رفاهی لازم در کنار جاذبه ها، استفاده های اقتصادی و فرهنگی زیادی را نصیب استان نمایند.

 

 

عدم وجود جاده مناسب، یکی از مشکلاتی است که هم اکنون تردد در این دره را با مشکل مواجه کرده است، که با یک مدیریت درست در راستای جذب اعتبارات برای بهره برداری تجاری و حتی ورزشی در این منطقه می توان سرمایه گذاری نمود و با راه ندازی تله کابین، ایجاد سکوها و آلاچیق، استفاده از وسایل ورزشی و بازی از بخشی از این منطقه به نحوی بهره برداری کرد که هم مکانی برای تفرج و تفریح مردم استان باشد هم در راستای فعال نمودن صنعت اکوتوریسم بکار رود، و هم با این اقدام در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل با توجه به این ظرفیت استانی در راستای ایجاد اشتغال قدمی برداشته شود.

به هر روی استان ایلام، طبیعت زیبا و جذابی دارد اما بدلیل عدم توجه از سوی مسئولین به این منابع، هیچگاه به نحو مطلوب نه از آنها حفاظت و صیانت شده است و نه در راستای استفاده مناسب و بهره گیری اقتصادی و تجاری از آنها اقدام چشم گیری صورت گرفته است. باشد که نگاه مسئولین به این ذخایر غنی و این ثروت های خدادادی در جهت رفاه حال عمومی و توسعه استانی تغییر یابد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد