سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19601
|
07:14 - 1395/01/15
نسخه چاپی

مردم از سکوت مسئولان گله مندند؛

افزايش خودسرانه نرخ كرايه های درون شهری مهران

افزايش خودسرانه نرخ كرايه های درون شهری مهران
با آغاز سال جديد افزايش نرخ کرايه ها بويژه تاکسي نقل محافل شده و سكوت مسئولان باعث سردرگمي و نارضايتي هاي مردم از اين موضوع شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، آنچه که مردم در اين روزهاي آغازين سال جديد انتظار دارند نه کاهش و یا ثابت نگه داشتن کرایه تاکسی، بلکه ایجاد تناسبی منطقی مابین این نرخ ها و کیفیت خدمات ارائه شده از سوی تاکسی ها میباشد.

امری که تا به اکنون هیچ گاه عملی نشده و انتظار میرود تا نهادهای مربوطه و به ویژه شورای اسلامی مهران به عنوان نهاد قانون گذاری و نظارتی شهر، با مد نظر قرار دادن این خواسته عمومی، در سال جدید، با تصویب قوانین و ضوابطی در جهت بالا بردن سطح کیفیت تاکسی‌ها، شرایط ایجاد رضایت متقابل مسافرین و رانندگان تاکسی را فراهم آورد.

بالا بودن نرخ تورم و نقدینگی در کشور تبدیل به بهانه خوبی جهت افزایش بی‌حساب و کتاب قیمت‌ها بدون افزایش کیفیت خدمات شده است، و آژانس هاي داخل شهر مهران ۲۵درصد بر قیمت خدمات خود می افزایند، در حالی که هیچ تغییری در میزان کیفیت و کمیت خدمات آنها مشاهده نمی شود.

در این میان، قیمت وسایل حمل و نقل عمومی و به ویژه تاکسی ها، جزء آن دسته از خدماتی است که با آغاز سال جدید دستخوش تغییر شده و افزایش می‌یابند.

در روزهای اخیر افزایش کرایه‌ها مورد انتقاد شدید مردم بوده و آنها در مقابل این افزایش نرخها انتظاراتی از مجموعه شهرداری دارند.

عبادالله عيدي نيا عضو شوراي اسلامي شهر مهران در گفتگو با خبرنگار آواي مهران افزایش كرايه آژانس ها را غیر قانوني دانست و در باره افزایش نرخ کرایه‌تاکسی‌ها گفت: نرخ كرايه آژانس ها افزايش پيدا نكرده و همان نرخ سال گذشته است.

وي افزود:هر ساله بر اساس مصوبه شوراي ترافيك درصدي كه آنها تعيين كنند مورد تاييد شورا و فرمانداري خواهد رسيد.

عضو شوراي اسلامي شهر مهران ادامه داد: تا اكنون پيشنهادي در خصوص افزايش قيمت در صحن شورا مطرح نشده و رانندگان تاكسي خودسرانه اقدام به افزايش قيمت ها كرده اند.

فرزاد مرادي رييس اداره صنعت و معدن و تجارت مهران نيز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طبق قانون بر اساس نرخ تورم هر ساله نرخ كالا و خدمات افزايش پيدا مي كند كه تا كنون مصوبه شورا در خصوص افزايش قيمت كرايه داخل شهر به دست ما نرسيده است.

وي ادامه داد:تعيين كننده قيمت شورا است و ما بر قيمت تصويبي نظارت مي كنيم .

با اين حال تعدادي از مديران آژانس ها معتقدند اين افزايش قيمت بر اساس دستور اعضاي شورا بوده و در اين خصوص با آنها رايزني شده و مورد موافقت شورا مي باشد.

اين يك بام و دو هواي مسوولان و افزايش خودسرانه قيمت باعث شده تا مردم سرگردان شده و اظهار نارضايتي كنند.

اميدواريم در چنین شرایطی مسئولان مردم را آگاه کنند و با نظارت درست و منطقی جلوی افزایش کاذب قیمتها را بگیرند.

 

انتهاي پيام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد