سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19407
|
14:26 - 1394/12/20
نسخه چاپی

با حضور جهانگیری؛

سد کنگیر و طرح آبرسانی به ایوان به بهره برداری رسید

سد کنگیر و طرح آبرسانی به ایوان به بهره برداری رسید
سد کنگیر و پروژه آبرسانی شهرستان ایوان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، چیت چیان وزیر نیرو ، استاندار ایلام و سایر مسئولین استانی صبح امروز (پنجشنبه) افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر،سد کنگیر شهرستان ایوان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، چیت چیان وزیر نیرو ، استاندار ایلام و سایر مسئولین استانی صبح امروز (پنجشنبه) افتتاح و به بهره برداری رسید

ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: سد کنگیر با ظرفیت ذخیره 20 میلیون متر مکعب آب با هدف تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان ایوان احداث شده است ، طول تاج این سد 750 متر و ارتفاع آن 42 متر است و برای ساخت آن 109 هزار متر مکعب بتون ریزی انجام شده و یک هزار و 250 میلیون ریال اعتبار نیز برای ساخت آن هزینه شده است.

وی افزود : از آب این سد علاوه بر تامین آب شرب شهرهای ایوان و زرنه، آب مورد نیاز دو هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای تابعه بخش زرنه نیز تامین می شود.

مهدی زاده در خصوص پروژه آبرسانی به شهر ایوان نیز گفت: این طرح با هدف تامین آب شرب مردم شهرهای زرنه و ایوان در دراز مدت و همچنین مجتمع های روستایی مسیر و شهرک صنعتی ایوان احداث شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام اظهار کرد : این طرح دارای 32 کیلومتر خط انتقال است و سه تلمبه خانه نیز با ارتفاع پمپاژ 645 متر و دبی 230 لیتر بر ثانیه در مسیر آن احداث شده ضمن اینکه سه باب مخزن یک هزار مترمکعبی بتون زمینی نیز در محل تلمبه خانه ها احداث شده است.

به گفته وی، احداث خط انتقال برق، محوطه سازی و فنس کشی سه سایت در محل تلمبه خانه و یک ساختمان نگهبانی در هر سایت از دیگر اقداماتی است که در قالب پروژه آبرسانی به شهر ایوان انجام گرفته است.

در حاشیه این آیین تعدادی از اهالی روستای سرتنگ با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار پرداخت مطالبات خود در خصوص اراضی کشاورزی، باغات و منازل مسکونی شان که با احداث سد کنگیر زیر آب رفته، شدند که حدود هفت سال است به آنها پرداخت نشده است ، معاون اول رئیس جمهوری نیز پس از شنیدن سخنان مردم روستای سرتنگ، خواستار پیگیری مسئولان ذیربط برای پرداخت مطالبات آنان شد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد