سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19296
|
07:08 - 1394/12/15
نسخه چاپی

معاون فرماندار چرداول تأکید کرد؛

ضرورت نظارت و کنترل دقیق بر بازار ایام نوروز

ضرورت نظارت و کنترل دقیق بر بازار ایام نوروز
معاون فرماندار چرداول بر ضرورت نظارت و کنترل دقیق بر بازار ایام نوروز تأکید کرد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازدیار زاگرس، اولین جلسه ستاد خدمات سفر ویژه نوروز 95 به ریاست فتاحی معاونت فرمانداری شهرستان و مدیران و مسئولین ادارات و نهادهای عضو این ستاد امروز در فرمانداری شهرستان چرداول برگزار گردید.

در این جلسه در خصوص هماهنگی ادارات و دستگاههای عضو ستاد سفر شهرستان در ایام نوروز جهت خدمات رسانی مطلوب به مسافرین و نحوه اسکان و پذیرائی شایسته و معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان بحث و تبادل نظر بعمل آمد

"الیاس فتاحی"معاون فرمانداری شهرستان چرداول در این جلسه گفت:جلسه های ستاد خدمات سفرهای نوروزی 95 از هفته های گذشته آغاز شده است و استان ایلام و بویژه شهرستان چرداول به عنوان یکی از مبادی مهم ورود به استان برای پذیرایی از گردشگران نوروزی و کاروان های راهیان نور آماده می شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس تمامی دستگاه های عضو ستاد بر اساس نوع ماموریت موظف شده اند زمینه میزبانی و استقبال شایسته و مناسب از گردشگران نوروزی را فراهم کنند .

فتاحی افزود: آموزش و پرورش باید فضاهای آموزشی را برای اسکان گردشگران آماده سازی کرده و امکانات اولیه مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهد ضمن اینکه باید کنترل های لازم پیش از ورود مهمانان نوروزی به این فضا ها انجام شود تا گردشگران نوروزی با مشکلی مواجه نشوند.

معاون فرمانداری شهرستان و جانشین ریاست خدمات سفر شهرستان تصریح کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت موظف است نظارت و کنترل دقیق بر بازار در خصوص قیمت ها و همچنین کنترل کیفی مواد غذایی و رعایت استانداردها را داشته باشد.

وی افزود:همچنین پلیس راه و راهور و جمعیت هلال احمر باید نسبت به استقرار گروه های خود در مکان های تعیین شده در ورودی ها و مکان های خاص شهرستان اقدام کنند و نیروی انتظامی نیز با اندیشیدن تدابیر لازم امنیت مسافران و گردشگران نوروزی را تامین کند.

فتاحی گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیز موظف است وضعیت بهداشتی و امکانات اسکان و تغذیه مجتمع های بین راهی، هتل ها و مهمان پذیرها را کنترل و نظارت کندو شبکه بهداشت و شبکه دامپزشکی نیز در خصوص عرضه مواد غذایی و بوِیژه عرضه گوشت و مرغ در سطح شهرستان و کشتار های غیر مجاز و فروش محصولات گوشتی در کبابی ها و رستورانهای بین راهی دقت و نظارت لازم را بعمل آورند.

معاون فرماندار شهرستان چرداول اظهار داشت: شهرداری ها نیز موظف شده اند نسبت به زیباسازی فضای شهرها و روستاهای هدف گردشگری شهرستان اقدام کند و در این زمینه به منظور هماهنگی بیشتر جلساتی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: همچنین بروشور و سی دی های اطلاع رسانی و راهنمای گردشگران و مسافران نوروزی در خصوص معرفی جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری شهرستان تهیه شده است و در ایام نوروز توزیع می شود.

فتاحی از مردم خواستند تا ضمن مراقبت کامل از منازل خود و حفظ نکات ایمنی در صورتی که قصد سفر دارند به نزدیک ترین پاسگاههای انتظامی سفر خود را اطلاع دهند.

در این جلسه همچنین جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان از آمادگی و در نظر داشتن تصمیمات و برنامه های پیشگیرانه برای مقابله با هر نوع سرقت خبر داد و هدف پلیس را تامین امنیت کافی برای استفاده مطلوب همراه با آرامش و آسایش مردم از تعطیلات نوروزی و رفتن به دامان طبیعت در این ایام ذکر کرد.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد