سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19295
|
06:49 - 1394/12/15
نسخه چاپی

مدیر میراث فرهنگی ملکشاهی خبر داد؛

پیش بینی بازدید ۵۰ هزار گردشگر نوروزی از ملکشاهی

پیش بینی بازدید ۵۰ هزار گردشگر نوروزی از ملکشاهی
مدیر میراث فرهنگی ملکشاهی از پیش بینی بازدید ۵۰ هزار گردشگر در نوروز ۹۵ در این شهرستان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازملکشاهی انلاین، حجت الله عینی، مدیر میراث فرهنگی ملکشاهی با اشاره به فاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان ملکشاهی  از مرکز استان، اظهار کرد: وجود بارگاه مطهر امامزادگان سید محمد عابد و سید محمد ابوچماقین در این منطقه از استان ایلام باعث شده تا در ایام نوروز میزبان شماری از هموطنان در این دو بقعه متبرکه باشیم.

وی، از دیگر مناطق ویژه و منحصر به فرد گردشگری طبیعی این شهرستان را آبشار زیبای اما و سد چم گردلان برشمرد که دارای مناظر بکر و زیبای طبیعی است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملکشاهی، تاکید کرد: از دیگر آثار فاخر تاریخی این شهرستان می توان به" کوشک قینفر" در دامنه کوهستان پشمین در نزدیکی روستای گنبد اشاره کرد که مربوط به دوران سامانیان است.
عینی، یادآور شد: ۳۱ اثر تاریخی ثبت شده این شهرستان تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند که همه ساله در ایام نوروز این آثار میزبان خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است و پیش بینی می شود در ایام نوروز ۹۵ بیش از  ۵۰ هزار گردشگر و میهمان نوروزی از آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی این شهرستان دیدن کنند.
وی، خاطرنشان کرد: قدیمی ترین کتیبه استان ایلام مربوط به سه هزار سال پیش در روستای گل گل و در کنار رودخانه خروشان گل گل از توابع شهرستان ملکشاهی قرار دارد که گواه تاریخی پیشینه تمدن ایلام باستان است و همیشه مورد توجه گردشگران سراسر کشور قرار می گیرد.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد