سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15076
|
11:48 - 1394/04/13
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با ایلام بیدار:

توافق هسته ای بدون امضا قابل قبول نیست/توافق بد نباید به تهران آورده شود

توافق هسته ای بدون امضا قابل قبول نیست/توافق بد نباید به تهران آورده شود
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:توافق هسته ای بدون امضا قابل قبول نیست.

"منصور حقیقت پور"، نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر رابطه با طرح هسته ای مجلس اظهار کرد: طرح کلیات هسته ای منافع ملی را برای تیم مذاکره کننده مشخص کرده است.

وی گفت: طرح هسته ای مجلس نشان می دهد که تیم مذاکره کننده در چه چارچوب و مسیری حرکت کند که البته کمک بسیار خوبی برای تیم هسته ای تلقی می شود.

این نماینده مجلس افزود: بالاخره تصمیم گیری درباره توافق مسائل هسته ای مسئله مهمی است به طوریکه منافع ملی باید در آن رعایت شود.

حقیقت پور خاطرنشان کرد: مواردی هم که در طرح مجلس آمده خطوط قرمز را برای تیم مذاکره کننده بر پایه منافع ملی و با تاکید بر دغدغه های مقام معظم رهبری و مردم آورده شده است.

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: البته این طرح برای رقبا و طرف مقابل ما هم مفید است تا از این طریق خطوط قرمز جمهوری اسلامی را بشناسند و بدانند انعطاف تیم مذاکره کننده تا کجا می تواند باشد.

وی با بیان اینکه طرح هسته ای مجلس سقف انعطاف تیم مذاکره را مشخص می کند، تصریح کرد: این طرح یک رأی گذاری منطقی بر پایه منافع ملی است.

حقیقت پور در پاسخ به این سوال خبرنگار  ایلام بیدار مبنی بر اینکه واکنش مجلس به ترفند غرب در موضوع عدم امضا توافق جامع هسته ای و بیانیه ای شدن آن  گفت: توافق بایستی اساسی باشد به نحوی که باید به امضای هر دو طرف برسد.

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مجلس وظایف قانونی خود را انجام خواهد داد، عنوان کرد: توافق نان پیپر قابل قبول نیست و در بحث توافق حتما بایستی جنبه حقوقی این قضیه رعایت شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه اگر توافقی صورت نگیرد بهتر نیست به تهران آورده نشود، اضافه کرد: توافق بد صورت نخواهد گرفت و تیم مذاکره کننده نباید توافق بد را امضا کند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد