سرویس: سیاسی
کد خبر: 1409
|
17:54 - 1391/11/15
نسخه چاپی

احمدی نژاد: همه در یک جبهه‌ایم چرا یکدیگر را متهم می‌کنیم

احمدی نژاد: همه در یک جبهه‌ایم چرا یکدیگر را متهم می‌کنیم
رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر بخواهیم اجازه دهیم دیوان عدالت خارج از چارچوب قانون اساسی عمل کند، چه طور می‌توان قانون را اجرا کرد.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در جلسه عصر امروز مجلس شورای اسلامی که تنها دستور کار آن از صبح امروز تا کنون استیضاح وزیر کار بوده است با تبریک ایام الله دهه فجر به دستاوردهای اخیر علمی و فناوری کشور اشاره کرد و گفت: دیروز جنگنده‌ای رونمایی شد که در نوع خود جزو پیشرفته‌ترین جنگنده‌های دنیا است و از صفر تا صد طراحی، مهندسی و ساخت آن به دست مهندسین داخلی بوده است.

وی افزود: همچنین برای اولین بار دانشمندان ایرانی توانستند موجود زنده به فضا فرستاده و مجددا آن را بازگردانند و این کار در مرزهای دانش بشری قرار دارد. و می‌توان گفت که رکورد جدیدی برای کشور ما ثبت کرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: علاقه داشتم در دهه فجر درباره موضوع دیگری خدمت شما برسم و شاید اگر در این 6-7 ساعت که خدمت شما هستیم درباره طرح‌های اقتصادی اساسی و مهم گفت‌وگو می‌کردیم می‌توانستیم نتیجه بگیریم و نتیجه آن را به مردم تقدیم کنیم.

احمدی‌نژاد استیضاح را حق نمایندگان و پاسخگویی در این زمینه را وظیفه دولت دانست و گفت: ما معتقدیم که نه استیضاح کنندگان به دنبال اعمال نظر خاصی هستند و نه دولت به دنبال حق و ناحق کردن مسائل. بلکه ما همه با هم هستیم و من همه شما را برادران دینی خودم می‌شناسم.

وی همچنین قانون را مهمترین تنظیم کننده روابط دانست که باید از استحکام حداکثری برخوردار باشد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: می‌خواهم مسائلی را مطرح کنم که ارتباطی به رابطه دولت و مجلس ندارد اما دلیل طرح این مسائل این است که مشکلاتی در حال رنج دادن همه ما است و تنظیم روابط را از مسیر خود خارج کرده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به جلسات اخیر دولت و مجلس و توافقات برای جبران کاهش قدرت خرید مردم در ایام فشارهای بیرونی گفت:‌ بحث من فراتر از بحث استیضاح است و می‌خواهم بگویم که چرا باید همدیگر را متهم کنیم؛ ما چرا باید یکدیگر را متهم کنیم. ما در یک جبهه قرار داریم و فقط کارها بین ما تقسیم شده است.

وی عبدالرضا شیخ‌الاسلامی را جزو بهترین وزرای کابینه و انسانی عالم، پرکار، بی‌حاشیه، دلسوز و فداکار دانست و ادامه داد: من ایشان را 27 سال است که می‌شناسم و به او افتخار می‌کنم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم خلاف قانون کاری بکنیم بلکه باید ببینیم گیر کار کجاست، تا سرعت و بازدهی بالا برود، تصریح کرد: امروز کشور تحت سنگین‌ترین فشارها قرار دارد و دشمنان تمام توان خود را برای فشار به کشور بسیج کرده‌اند. پس ما باید دست در دست هم بدهیم و باری را از دوش مردم برداریم. اما متاسفانه برخی علل باعث شده که فشارهای داخلی با فشارهای سنگین خارجی برابری کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: سه سال است که دولت تحت سنگین‌ترین فشارها و تهمت‌ها و افتراها قرار دارد و در این بین بنده در مقابل همه اینها سکوت و تحمل کردم و همکارانم را نیز به تحمل واداشتم. اما می‌بینیم که چند هزار نسخه بولتن سراسر افترا علیه دولت در کشور توزیع می‌شود. پس چاره‌ای جز این ندیدم که برای رفع این علل بعضی از مسائل را عرض کنم.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که متعلق به کارگران و بازنشستگان است و نه من و نه شما حق نداریم باری بر آن تحمیل و هزینه و بدهی درست کنیم و قطعا دخالت در این موضوع از آن جهت که این سازمان یا صندوق از مال مردم تشکیل شده، خلاف شرع نیز هست؛ حالا برای تعیین رئیس ترتیباتی تعیین شده اما همه باید به این سازمان کمک کنیم و موانع را برداریم.

رئیس‌جمهور با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری درباره سازمان تامین اجتماعی و رئیس آن اظهار داشت: صرف نظر از اینکه موضع سیاسی رئیس دیوان چه بوده و هست، همین دیوان معظم عین همین شکایت را در سال 87 علیه رئیس سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده بود اما پاسخ دیوان این بود که چون این سازمان یک نهاد عمومی غیر دولتی است، ما صلاحیت رسیدگی به عزل و نصب‌هایش را نداریم و تازه دوسال و نیم طول کشیده بود که این حکم را داده بودند. اما حالا در مورد این شکایت ظرف 5 ماه حکم دادند و دیگر موضوع صلاحیت مطرح نشد؛ در مورد برخی موضوعات دیگر نیز شاید 5 سال طول می‌کشید که دیوان عدالت حکم دهد اما در این شکایت به سرعت حکم صادر کرد و جالب اینکه برخلاف اصل 170 قانون اساسی که به آن استناد کرده‌اند و بر اساس آن دیوان عدالت فقط درباره آئین‌نامه‌ها می‌تواند ورود داشته باشد، این دیوان تقاضای ابطال «مصوبه» دولت را کرده است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اجازه دهیم دیوان عدالت خارج از چارچوب قانون اساسی عمل کند، چه طور می‌توان قانون را اجرا کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اصل 55 قانون اساسی گفت: دیوان محاسبات به کلیه حسابهای وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکتهای دولتی و سایر دستگاههایی که به نحوی از انحا از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند رسیدگی یا حسابرسی می‌‌کند تا مشخص شود هیچ هزینه ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد.

احمدی نژاد گفت: دیوان محاسبات مسئول رسیدگی به بودجه است و نمی‌تواند به وزیر نامه بدهد که مجلس مصوبه دولت را در مورد نصب یک نفر رد کرده است و اگر بخواهی ادامه بدهی مجازات می‌شوی،این دخالت تجاوز از قانون اساسی‌ است و روابط را به هم می‌زند.

وی به اشاره به وظیفه دیگر دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات، حسابها، اسناد و مدارک مرتبط را برابر قانون جمع آوری می‌کند و گزارش تفریغ بودجه را هر سال به انضمام نظرات خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌‌کند و این گزارش باید در دسترس عموم گذاشته شود.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ممکن است گفته شود این قبلا قانون بوده و تایید شده است اظهار داشت: وظیفه من و شما این است که ببینیم مشکل این قانون کجاست و اگر اشکالی بوده باید برطرف شود، بعد از پایان اجرای بودجه دیوان محاسبات باید رسیدگی کند و به همراه نظرات خود به مجلس ارائه دهد.

رئیس جمهور با طرح این سوال که آیا در این قانون راجع به مصوبات دولت چیزی گفته شده است اظهار داشت: آیا در این قانون گفته شده دیوان محاسبات می‌تواند دادگاه تشکیل دهد؟ مجازات کند و اعلام عمومی کند ؟

احمدی نژاد با اشاره به حکم دو هفته پیش دیوان محاسبات در خصوص انفصال رئیس‌کل بانک مرکزی بیان کرد:شما در بازار پیامد این حکم دیوان محاسبات را ببینید، اگر هیبت بانک مرکزی شکسته شود چه کسی پاسخگوست.

رئیس جمهور با بیان اینکه من و شما ساعت‌ها بحث و بررسی می‌کنیم اما در نهایت کار را رئیس کل بانک مرکزی اجرا می‌کند گفت: این خلاف قانون اساسی است که دیوان محاسبات حکم انفصال رئیس کل بانک مرکزی را صادر کند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به جلسه دو هفته گذشته خود با مجلس گفت: در جلسه پیش با یکدیگر تعامل کردیم که نتیجه آن یک استیضاح شد، اشکالی ندارد ما در همان عهد خود هستیم.

احمدی نژاد با اشاره به اصل 138 گفت: در این اصل قانون اساسی آورده شده هیات وزیران حق دارند برای انجام وظایف اداری و تامین اجرای قوانین و تنظیم سازمان‌های اداری به وضع تصویب نامه و آیین نامه بپردازند و هر کدام از وزیران در حدود اختیارات خویش حق وضع آیین نامه را دارند ولی مواد این آیین نامه‌ نباید با متن و روح قوانین ناسازگار باشد و دولت می‌تواند مصوبات کمیسیونها را پس از تایید رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ کند.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات این کمیسیون‌ها ضمن ابلاغ برای اجرا به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی می‌رسد تا در صورتی که آنها را بر خلاف قوانین بیابد با ذکر دلیل برای تجدید نظر به هیئت وزیران بفرستد گفت:اشتباهی اتفاق افتاده و باید آن اشتباه برطرف شود و اگر این اشتباهات برطرف نشود مشکلات همچنان باقیست، اگر این گونه مشکلات حل نشود هر روز دچار درگیری و تنش خواهیم بود.

احمدی نژاد با طرح این سوال که در کجای این قانون اجازه داده شده مصوبات توسط رئیس‌مجلس لغو بشوند گفت: من دارم درد کشور را می‌گویم و می‌خواهم امروز برای حل مشکلات کشور از شما استمداد بطلبم.

احمدی نژاد گفت: من از حقوق‌دانان کشور می‌پرسم چطور از دل این قانون همچین مسئله‌ای مطرح می‌شود.

رئیس جمهور در پاسخ به ایراد لاریجانی که خواهش کرده بود در مورد موضوع استیضاح صحبت کنید اظهار داشت: این کاملا مرتبط با موضوع است، نگویید چون این موضوع یک قانون است باید دهنت را ببندی.

وی ادامه: اگر بنا بود که رئیس‌ مجلس هم بر دولت و هم بر مجلس حاکم شود باید با رأی مستقیم به جای رئیس‌ جمهوری گذاشته شود و می‌گفتند که مردم مستقیم رئیس ‌جمهور را انتخاب کنند نه اینکه رئیس ‌مجلس رئیس‌جمهور را انتخاب کند.

رئیس جمهور ادامه داد: عزیزان من همه محترم هستند، صبحت من در مورد اشخاص نیست بلکه صحبت من یک بحث حقوقی است و اگر قرار است که قانون اساسی را عوض کنیم، قانون اساسی خود راه تغییرش را نشان داده است.

احمدی‌نژاد بیان داشت: قانون اساسی گفته که باید رهبری دستور دهند تا یک گروهی تشکیل شود و آنها متنی را تهیه کنند و بعد از تأیید رهبری به رفراندوم عمومی بگذارند، نمی‌شود بگوئید با قانون عادی حل شود.

وی ادامه داد: ‌مشکلات اینجا پیدا می‌شود، فکر کنید، مگر می‌شود انتصابات دولت را با قانون و یا مصوبات لغو کرد، آن موقع چه چیزی برای دولت باقی می‌ماند، این دولت می‌خواهد مصوبات شما در کشور اجرا کند، بالاخره از اختیاراتش است.

رئیس جمهور گفت: وقتی عزل و نصب‌ها از دولت گرفته می‌شود این دولت چه چیزی برایش می‌ماند، برای اداره کشور این یک بحث دردمندانه است، بنشینیم و برای آن راه حل پیدا کنیم، و الا این اتهام‌زن‌های متقابل ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: من دارم ریشه درد کشور را خدمت شما عرض می‌کنم، همه باید در چارچوب قانون حرکت کنند، بالاخره اگر دیوان عدالت اشتباه کرد، من باید به چه کسی شکایت کنم، می‌گویند به خود ما باید شکایت کنید، من چه طور می‌توانم به خود شما شکایت کنم.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: بالاخره آیا هیئت حقوقی هیچ وقت دچار اشتباه نمی‌شود، من از حوزه نماینده ملت و و از حوزه رئیس‌ جمهور صحبت می‌کنم، گرچه من نوکر ملت هستم، نوکر شما هم هستم، اما الآن رئیس‌ جمهور این کشور هستم و دارم از حقوق اساسی ملت دفاع می‌کنم.

وی تصریح کرد: ملت با رأی خود رئیس‌ جمهور را انتخاب کرده‌اند، به ملت بگوئید که رئیس‌ جمهوری که می‌خواهید انتخاب کنید، تحت امر رئیس مجلس است، خوب آن موقع ملت دوباره رأی بدهند.

رئیس جمهور گفت: ما باید بر‌گردیم به قانون اساسی، مسائل را باید ریشه‌ای حل کنیم، اصلاً بحث من دفاع از شخص آقای مرتضوی نیست، من از یک روند و حقوق اساسی بحث می‌کنم، یک نفر بنویسد دولت در این کشور چه کاره ‌است، سه قوه مستقل داریم، استقلال قوه مجریه در کجاست؟ وقتی دیگر همه مصوباتش به راحتی لغو می‌شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: وقتی انتخاباتش لغو می‌شود، دیگر چه کار باید بکند، یک معاون می‌گذارد، می‌گویند، نباید بگذارید، یک استاندار می‌گذارد، می‌گویند نباید بگذارید، این به ضرر کشور است، کسی خیال نکند که ما اختیاراتی بیشتر از قانون اساسی گرفتیم و به نفع کشور نمی‌شود و به نفع ما می‌شود.

وی اظهار داشت: شیخ‌الاسلام را همه می‌شناسید و نیاز نیست که در مورد وی صحبت کنم، مرتضوی هم مانند یک فرد مانند دیگر افراد جامعه است، هزاران نفر در این کشور مدیر هستند، وی هم مانند دیگران، چرا تا این اندازه حساسیت است، من می‌خواستم نظری را در اینجا بگویم بالاخره به ما می‌گویند بگو، بگو، می‌خواهیم، بگوئیم، می‌گویند نگو، نگو خوب،‌ ما باید چه کار کنیم.

رئیس جمهور افزود: من فکر می‌کنم یک مسائلی پشت صحنه می‌گذرد که نه نمایندگان خبر دارند و نه ما خبر داریم و وقتی به میدان کشور می‌آید یک عناوین دیگری پیدا می‌کند و تبدیل می‌شود به دعوای من و شما.

وی اضافه کرد: ما با هم چه اختلافی داریم، ما دعوایی با هم نداریم، بنده که کوچکترین خادم این ملت هستم، و شما نماینده مردم هستند، با هم می‌خواهیم برای مردم کار کنیم، یک ملاقات‌هایی اتفاق افتاده و ما باید به مسائل کشور رسیدگی کنیم حتی اگر از نزدیکان خودمان باشند.

احمدی‌نژاد گفت: بالاخره پشت قضیه همین اتفاقات، مسائلی مطرح است، یک جریانات دیگری اتفاق افتادهدر یک جلسه 23 تا 24 ساعته در اینجا دوستان آمدند و گفتند که مقداری فضای کشور آرام‌تر باشد، که من یک نسخه این جلسه را که نرم‌تر است را به رئیس ‌مجلس و یک نسخه هم به دست رؤسای کمیسیون‌های مجلس می‌دهم.

وی افزود: آقای سالک هم به من گفتند که نوار پخش نشود، من هم گفتم بسیار خوب، اما آقای رئیس‌ گفتند پخش کن من هم پخش کردم، بالاخره یا اینها ارتباط دارند با ما یا ندارد، شما تشخیص دهید و گوش دهید، بعد ببینید که ارتباط دارد یا نه اینها سنداتی است که قسمت‌های نرم آن را بازگو می‌کنم.

احمدی‌نژاد گفت: ما مخلص شما نمایندگان هستیم ولی بالاخره باید چه کار کنیم، دولت با همین حرف‌هایی که وجود دارد، در فشار است، شما می‌گویید که کار و حرفه‌ای کنید، ما چه‌ جور باید از حق دفاع کنیم، شما راه را بفرمایید ما به آن عمل کنیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: شخصی به نام فاضل لاریجانی با آقای مرتضوی جلسه دارد که اخیراً تأمین اجتماعی یک طبقه‌ای دارد که شرکتش را می‌فروشد به بخش خصوصی که من به چند و چون آن کاری ندارم هیئت امنا و تشکیلات دارند، مدیر و بازرس دارند که بیایند و به آن رسیدگی کنند.

وی افزود: یک فردی به نام آقای «م» معاون مجتمع قضایی تهران، وی می‌گوید که می‌دانید که من با یکی از برادران آقای لاریجانی رفت و آمد خانوادگی دارم، آقای مرتضوی می‌گوید شما ارتباط دارید، او می‌گوید بله، من می‌خواهم این را بگویم که بقیه برادارن به گرد این آقای فاضل نمی‌رسند، یعنی اگر آن آقا برادر این آقا فاضل نبود، 3-4 تا فحشی به او می‌دادم، یعنی اصلاً قبولش ندارم، به او گفتم شما هر چی می‌خواهید به مرتضوی شفاف بگو، او واسطه‌ای است که آقای فاضل لاریجانی می‌آید، پیش آقای مرتضوی ببین باید خودت رک به دکتر بگویی که آقای «ز» که همان فردی که می‌خواهد قرارداد بیمه‌ تأمین اجتماعی را ببندد باید از قبل من به شما وقت بدهد، آقای فاضل لاریجانی خطاب به مرتضوی می‌گوید آن کسی که می‌خواهد قرارداد ببندد باید هوشیار باشد، یعنی خیلی روی ما تبلیغات نکند این ور و آن ور که من با فلانی هستم یعنی جایی مطرح نکند.

وی ادامه داد: آقای مرتضوی به آقای «م» می‌گوید بیایید بروید بیرون شما، چون احساس می‌کند که اینجا مسائل دیگری مطرح شود او را از جلسه می‌فرستد بیرون و او هم می‌گوید باشد و می‌رود بیرون، آقای فاضل لاریجانی باز به آقای مرتضوی می‌گوید من می‌خواهم برای گروه «ز» کار بکنم ولی ابلاغ کتبی برای من نزنند، برای من و تلقی آن این باشد که من می‌خواهم با او همکاری کنم، بعد می‌پرسد از آقای مرتضوی اخیراً علی‌ آقا را دیدید یا نه مرتضوی می‌گوید ندیدم، این آقا می‌گوید آقا وی نظرشان بسیار مساعد است نسبت به شما و می‌تواند کمک کند حتی تلطیف کند در قوه قضائیه.

احمدی‌نژاد گفت: به نظرم الان زمینه این کار کاملا مساعد است خصوصا این مورد هم که پیش آمده درباره «ز» یک ملاقات جدی است حالا منزل ما بیرون از حوزه مجلس است منزل مادر باشد بدون سر و صدا که چه جوری ورود کنیم و چه جوری جا بیندازیم که آقای مرتضوی تعجب می‌کند. احمدی‌نژاد گفت: میگه قرق علی‌آقا و آقا صادق، آقای فاضل می‌گوید هر دوشون، هر دوشون، بعد مرتضوی می‌گوید این را خلاصه است نگفتم تا رویه‌شان را جدا کنم، اینها را با صداقت و پوست‌کنده می‌گوید هر جور صلاح می‌دونید ما می‌خواهیم با او کار کنیم یعنی با آقای «ز» که شرکت بین‌المللی دارد، کار اقتصادی، پول، اینکه بتوانیم ورود پیدا کنیم، چند تا پروژه به آن پیشنهاد کنیم، بیایند برای سرمایه‌گذاری، مثل پالایشگاه، پروژه‌هایی که جاذبه داشته باشد و بتوانیم با او کار کنیم، به حساب آنها اگر صلاح می‌دانید یک کمک‌هایی هم ب‌شود، که یک جوری یک افرادی در این صحنه‌ها مزاحتمشان می‌شوند و مشکل پیدا می‌کنند به هر حال می‌توانیم مفید واقع شویم و رسم بر این است، مرتضوی می‌گوید شما بفرمائید ما چه کار کنیم، من بدانم که چه کار کنم، فاضل می‌گوید زمینه آشنایی ایجاد شود.

رئیس جمهور ادامه داد: مرتضوی می‌گوید خوب شما اصلا او را می‌شناسید، او می‌گوید نه، می‌گوید خوب باید چه کار کنم، می‌گوید باب آشنایی ایجاد شود و احساس کند تا نمایندگی شما را دارد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: می‌گوید موردش را باید بدانم و بدانم که چه کار باید کنم، می‌گوید در همین پروژه‌هایی که قرارداد بسته‌ایم، ما بتوانیم نظارتی داشته باشیم، این طوری با او قاطی شویم و از این کارها، کارهای اقتصادی، اگر صلاح بدانید اگر موثر است توصیه کنید، همکاری بلند پایه، برای آینده کاری ایران خوب است، یک چنین حالتی، مرتضوی می‌گویند آینده کاری او، می‌گویند بله آره دیگه.

وی خاطرنشان کرد: مرتضوی می‌گوید مگر خارج از کشور هم می‌شود کار کرد، چه جوری می‌شود کار کرد، چه پیشنهادی دارید، می‌گوید من نمی‌دانم فعالیت‌های بین‌المللی چگونه است و اینها، می‌گوید چه کار می‌توانید بکنید، می‌گوید اگر من را به عنوان مباشر خود تلقی کند، خوب می‌توانیم در زمینه‌های مختلف کمکش کنیم، می‌گوید من بگویم مثلا چی، اصلا شما به عنوان مشاور خودش خوب، اصلا شأن شما اینگونه نیست، می‌گوید خوب تلقی‌اش این باشد، لازم نیست که او جایی مطرح کند، مرتضوی می‌گوید الان که مثلا من به او بگویم که آقای فاضل لاریجانی می‌خواهد با شما همکاری داشته باشد و شما به عنوان مباشر خود قبولش کنید، او اصلا در ذهنش نمی‌آید، چون شما برادر رئیس مجلس هستید، و رئیس دو قوه، او می‌گوید آن چیزی که من خواسته قلبی‌ام است، مطلب قلبی خود را می‌گویم، آن وقت حرف شما درست است، لکن این درایت جنابعالی است.

احمدی‌نژاد گفت: خوب لازمه که اصلا چگونه ورود کنیم و بهترین راه آن این است که جنابعالی توصیه به وی کنید که حضور فلانی می‌تواند اطمینانی باشد برای آینده کارهای خودشان در اینجا، این هم توصیه شما که او هم مشتاق باشد برای همکاری.

وی ادامه داد: می‌گوید این کار شدنی است می‌گوید افرادی که در این سطح فعالیت می‌کنند، همیشه در معرض این دخالت‌ها و موانع هستند، ما می‌توانیم رفع موانع برایش درست کنیم، حالا این موانع چی است بستگی به کیسش دارد دیگر، بله آمادگی داریم مشکلاتی که آقای (ع.ق) یک فرد مشهوری که شما می‌شناسید دارد در چند جهت اولا بسیار آدم خوبی است متدین، زحمتکش چندین پروژه دارد در پتروشیمی همه را بنده خدا احتیاج به کمک دارد، مرتضوی می‌گوید شما چه کار کردید برای او و می‌گوید ایشان چند تا مشکل دارد، همین فردا من دوشنبه ساعت 9 با آقای «ع» قرار دارم، آقای «ع.ق» می‌آید آقای «م» هم می‌آید و خودم هم جلسه گذاشته‌ام که حل کنم.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: یک مشکلاتی هم قوه قضائیه داشت چند تا حکم اجرایی برایش آمده بود از مفاسد اقتصادی که چرا نمی‌روید پول بانک را بدهید، خوب مهلت گرفته‌ام برای آن و حل شد دیگر.

کاری به او نداشتم، رفتم دستورش را گرفتم.

احمدی نژاد ادامه داد: مرتضوی می‌گوید شما این اعتبار را دارید که بروید از اخوی دستور بگیرید؟ ایشان می‌گوید بله آنها را کمک کردیم، اخوی در یک جلسه اینها را هم دید، البته از این زاویه که می‌دانم دارد با شما کار می‌کند و 10 _ 15 طرح دارد.

وی خاطرنشان کرد: مرتضوی می‌گوید خب اخوی دستور داد مشکلش حل شود، می‌گوید خیلی از موارد دیگر هم معوقات بانکی بوده، با بانک تجارت، بانک صنعت و معدن خودم شاغل در بانک صنعت و معدن بودم، من در آنجا وام داشتم، تقسیط کردند، پرونده زیاد داشتم، مثلا فرض کنیم که آقای «الف» آنجا بود، رئیس دادگستری فلان استان بود، یک عده زارعان از او شکایت کرده بودند، سر زمین و رفتیم صحبت کردیم و تا حدودی مسئله حل شد، یعنی می‌گوید مشکلات را با آقای «الف» حل کردید، می‌گوید بله.

وی اضافه کرد: مرتضوی می‌گوید یعنی بحث‌های کارگری بوده، می‌گوید کارگری هم داشته، مسائل مالکیتی داشته، مسائل حسابی داشته، من کار دانشگاهی کردم تا الان هم تازه دوزاریم افتاده الان نوه دارم، خدائیش اموراتم نمی‌چرخد، یک فرصت ویژه پیش آمده، ما چند سالی است ورود داشتیم به کار اقتصادی و کمتر از دیگران نیستیم که بتوانیم مدیریت کنیم، هم به لحاظ ارتباطی و هم به لحاظ مدیریتی سعی می‌کنم حقوق ریالی هم نگیرم که به چشم نیاید، یک آپارتمان 600 _ 700 متری بدهد دیگر.

رئیس جمهور بیان داشت: او می‌گوید خودتان جایی دارید معرفی کنید، می‌گوید بله به نام یکی از بستگان من معرفی کنید، پدرش فوت کرده پزشک بوده و به چشم نمی‌آید، مرتضوی می‌گوید اسمش؟ می‌گوید با فلان کس ارتباط دارد؟ می‌گوید بله.

احمدی‌نژاد در پایان خطاب به نمایندگان می‌گوید: هم صوت و هم تصویر موجود است و بیست و سه چهار پنج ساعت است و شما اینها را رسیدگی کنید و اگر رئیس مجلس صلاح دیدند آنها را در اختیارتان می‌گذاریم چرا باید امروز اینجا شیخ‌الاسلام محاکمه شود؟ شیخ‌الاسلام یک آدم خدومی است که در خدمت شماست، استیضاح حق شماست، هر چیزی که نمایندگان مجلس تصمیم بگیرند در خدمتتان هستیم و به نظر شما و قانون احترام می‌گذاریم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد