سرویس: استان ایلام
کد خبر: 1229
|
09:38 - 1391/11/01
نسخه چاپی

دلیل روی حصیر نشستن مردمی که فرش می بافند تورم است

دلیل روی حصیر نشستن مردمی که فرش می بافند تورم است
دلیل این مسئله و تورم و گرانی فعلی این است که از تمام بسته هدفمند سازی یارانه ها توزیع نقدی پول را دنبال کردیم.

 

به گزارش ایلام فردا،علی محمد احمدی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: این بحث که رییس جمهور مطرح کردند که چرا مردم ما با این که فرش می بافند روی حصیر می نشینند باید ریشه یابی و علت یابی شود.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دلیل این مسئله و تورم و گرانی فعلی این است که از تمام بسته هدفمند سازی یارانه ها توزیع نقدی پول را دنبال کردیم.

احمدی تصریح کرد: زمانی که مردم فرش باف روی حصیر زندگی می کنند به این معنی است که بنیادهای تولید تضعیف و حمایت واقعی از ساختارهای تولیدی صورت نگرفته و تولید در حاشیه قرار گرفته است.

این نماینده مجلس با تاکید بر این که در هدفمند سازی یارانه ها حمایت واقعی از تولید صورت نگرفته است، افزود: نسبت کارگاه ها فعال شهرک های صنعتی قبل و بعد از اجرای هدفمندی قابل قیاس نیست.

احمدی با اشاره به این اجرای سیاست هدفمند سازی کمک جدی به بهبود توزیع درامدها نکرد، گفت: شاید در بعد شفاف سازی قیمت ها، کاهش نسبی وابستگی درامدهای دولت به نفت کارکرد رو به رشدی داشته است اما هنوز هم وابستگی بودجه عمومی دولت به نفت کم نشده و هنوز بالای ۵۰ درصد منابع عمومی دولت وابسته به نفت است.

وی افزود: از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان که مجموع بودجه جاری و بودجه عمومی دولت ، هنوز بالای ۵۰ درصد آن وابسته به درآمدهای نفتی است، لذا رییس جمهور باید این واقعیت ها را به مجلس می گفت و برای مردم تشریح می کرد که برنامه دارد تا این مسائل را اصلاح کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تصریح کرد: بر خلاف انتظاری که مجلس داشت ایشان باز بر اجرای فاز دوم هدفمندی تاکید کردند و ما نیز بر این اعتقاد هستیم که اجرای قانون هدفمندی سیاست مناسبی است و به نوعی احساس من این است که آنچه رییس جمهور مطرح کردند از انتظار مجلس متفاوت بود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد