سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 1225
|
21:29 - 1391/10/30
نسخه چاپی

تحصن کارگران بازارچه مرزی مهران در اعتراض به پایین بودن دستمزد

تحصن کارگران بازارچه مرزی مهران در اعتراض به پایین بودن دستمزد
کارگران شاغل در بازارچه مرزی مهران امروز در اعتراض به پایین بودن حق دستمزد و افزایش کرایه مینی بوس ها و سواری ها دست از کار کشیدند.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل ازآوای مهران، بیش از 700 نفر از کارگران شاغل در بازارچه مرزی مهران امروز در اعتراض به پایین بودن حق دستمزد و افزایش کرایه مینی بوس ها و سواریها در مسیر مهران به بازارچه و بلعکس دست از کار کشیدند و خواستار رسیدگی به خواسته هایشان از سوی مسئولان شدند.

برخی از کارگران شاغل در بازارچه با بیان اینکه نرخ تخلیه هر محموله بار در بازارچه مرزی از 80000 هزار تومان در چند روز گذشته  به 56000 هزار تومان کاهش یافته و کرایه انتقال هر نفر کارگر از پل زائر مهران تا گمرک با مینی بوس از 500 تومان به 1000 تومان و سواری از 1000 تومان به 1500 تومان افزایش یافته است و این وضعیت افزایش نرخ کرایه حمل و نقل برای آنها به صرفه نیست و باعث نگرانی شده است خواستار توجه مسئولان به مشکلاتشان شدند.

کارگران همچنین خواستار اعلام قانون کارگری براساس کارکرد سایر گمرکات و بازارچه مرزی در خصوص کرایه حمل و نقل و تعیین نرخ تخلیه بار شدند.

مهدیان مسئول کارگری امور تخلیه بارگیری گمرک استان در مهران در این رابطه اظهار داشت: منتظر دریافت دستورالعمل و قانون پرداخت دستمزد کارگری از سایر گمرکات و بازارچه های مرزی کشور هستیم و به محض وصول دستورالعمل نسبت به ساماندهی و احقاق حق کارگران شاغل در بازارچه مرزی مهران رسیدگی و اقدام خواهد شد.

در حال حاضر بیش از 800 نفر کارگر ساده در امور تخلیه کالا در بازارچه مرزی مهران و گمرک مشغول به کار هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد