سرویس: استان ایلام
کد خبر: 1171
|
10:36 - 1391/10/27
نسخه چاپی

استاندار ایلام: بودجه 92 کمترین وابستگی به درآمدهای نفتی دارد

استاندار ایلام: بودجه 92 کمترین وابستگی به درآمدهای نفتی دارد
استاندار ایلام گفت: لایحه بودجه سال 92 کشور کمترین وابستگی به درآمدهای نفتی خواهد داشت.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل ازایرنا، محمود عباس زاده در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: لایحه بودجه سال آینده به گونه ای طراحی و تدوین شده که روند اجرای طرح های عمرانی با وقفه مواجه نمی شود.

وی افزود: اتکا به قدرت درون زا از مهم ترین رویکردهای دولت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است.

استاندار ایلام تاکید کرد: توکل به خدا، کار جهادی، تدبیر، خلاقیت، تلاش، ایجاد روحیه مشارکت در بدنه اجرایی و منابع مالی در اختیار از ویژگی های مدیریت کارآمد و توانمند است.

عباس زاده با اشاره به روند اجرای طرح های عمرانی در کشور گفت: فروش اموال و دارایی های مازاد دولتی از طرح هایی است که دولت برای کسب درآمدهای بیشتر به مرحله اجرا گذاشته و استانداری ایلام نیز با مزایده گذاشتن بخشی از اموال و فضاهای خود در این مسیر پیشقدم شده است.

نماینده عالی دولت در ایلام بیان کرد: درآمدهای حاصل از فروش این اموال می تواند در تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام و ایجاد زمینه های رونق سرمایه گذاری و اشتغال افراد جویای کار هزینه شود.

عباس زاده گفت: تعدادی از دستگاه های اجرایی تاکنون در خصوص شناسایی و اعلام اموال و دارایی های مازاد خود اقدام نکرده اند که در صورت بی توجهی نام آنها اعلام می شود.

وی در ادامه به فصل ارائه لایحه بودجه سال 92 به مجلس پرداخت و تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید در رایزنی با نمایندگان مجلس زمینه افزایش اعتبارهای بخش های مختلف را فراهم کنند.

استاندار ایلام افزود: ایلام با تلاش و پشتکار مدیران دستگاه های اجرایی در حوزه جذب اعتبارهای ملی برای توسعه کشاورزی مقام نخست کشور را کسب کرد.

وی یادآور شد: وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک کشاورزی بزودی در سفر به ایلام از اعضا کارگروه توسعه کشاورزی که از لحاظ کیفیت و شتاب اجرا توانستند 720 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه کشاورزی استان جذب کنند، قدردانی می شود.

عباس زاده اظهار کرد: 190 میلیارد ریال در مرحله دوم این طرح تاکنون جذب شده و دولت نیز با اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز در استان موافقت کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از طرح های در دست اجرای حوزه کشاورزی استان تحول بزرگ و ارزشمندی در این بخش ایجاد شود.

مدیر ارشد استان ایلام گفت: آسان سازی روند تردد زوار عتبات عالیات از مرز بین المللی مهران از خواسته های چندین ساله به حق مردم و مدیریت استان بود که با تلاش های مجموعه مدیران منطقه محقق شده است.

وی یادآور شد: بیش از 80 هزار نفر تنها در آستانه اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران رفت و آمد کردند که این مقدار تردد بی سابقه بوده است

عباس زاده افزود: شهر 15 هزار نفری مهران در این مدت پذیرای ورود و خروج بیش از 160 هزار نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بود که باید از این مردم ولایت مدار و عاشق اهل بیت (ع) قدردانی کرد.


انقلاب اسلامی ملت ایران در سال 57 معجزه جاوید امام خمینی (ره) است

استاندار ایلام در بخشی از سخنان خود به ایام الله دهه مبارک فجر اشاره و تاکید کرد: در طول تاریخ از صدر اسلام تاکنون برخی افراد و حکومت ها داعیه برقراری حکومت اسلامی داشتند که در مسیر تحقق این هدف با موانع و مشکلاتی مواجه می شدند که در نهایت موفق به استقرار این هدف مورد نظر خود نشدند.

عباس زاده گفت: امام خمینی (ره) با اتکا به خداوند متعال و تکیه بر نیروی مذهبی و اعتقادی مردم توانست ملت ایران را در مقابل حکومت دست نشانده پهلوی بسیج کرده و این نظام الهی را در کشور اسلامی بنا نهد.

وی بیان کرد: شناسایی آسیب ها و تهدیدهای پیشروی انقلاب اسلامی در برون رفت از موانع و مشکلات نظام از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار ایلام؛ بیان شفاف، منصفانه و صادقانه خدمات و دستاوردهای انقلاب برای مردم را در ناکام گذاشتن توطئه های دشمنان در ناکارآمد نشان دادن نظام مورد تاکید قرار داد.

عباس زاده افزود: برنامه های این روزها، باید با محوریت مردم برگزار شود و استفاده از ظرفیت، سنت ها و ابتکارهای گروه های مختلف مردم مورد توجه ویژه مسوولان قرار داشته باشد.

وی همچنین در خصوص بدهی دستگاه های اجرایی استان به شرکت توزیع نیروی برق بیان کرد: از مجموع 175 هزار مشترک شرکت برق ایلام، دوایر و دستگاه های دولتی با چهار هزار مشترک حدود 28 درصد انرژی برق استان را مصرف می کنند.

استاندار ایلام گفت: شرکت برق استان اکنون بیش از 85 میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی طلبکار است که این اداره ها باید در پرداخت بخشی از بدهی های خود بصورت کامل یا اقساط اقدام کنند.


وقف از مهمترین ارکان اقتصاد اسلامی است

استاندار ایلام به هفته پاس داشت سنت حسنه وقف پرداخت و گفت: وقف صدقه ای جاریه و احسان ماندگار است که منجر به رشد روحی و معنوی افراد می شود.

عباس زاده ادامه داد: این فریضه الهی متاسفانه اکنون در میان گروه های مختلف مردم مغفول مانده و ضرورت احیا آن بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: شهدا با اهدا جان خود ارزشمندترین اموال و دارایی را در راه خدا وقف کردند.

نماینده عالی قوه مجریه در استان ایلام؛ ترویج این فرهنگ را در میان مدیران دستگاه های اجرایی خواستار شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد