حسین ندیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: امروزه جوانان و نوجوانان در دنیای پرشتاب دیجیتال زندگی میکنند و بازیهای رایانهای و رسانههای نوین نقش مهمی در زندگی آنها دارند. این موضوع نیازمند توجه و برنامهریزی دقیق از سوی ماست تا بتوانیم بهصورت مؤثر با این نسل ارتباط برقرار کنیم.
وی افزود: باید درک کنیم که این رسانهها و بازیها تنها یک سرگرمی نیستند، بلکه میتوانند ابزاری برای آموزش و تربیت نسلهای آینده باشند. به همین دلیل، تولید بازیهای رایانهای باید متناسب با نیازهای فرهنگی و اجتماعی کشورمان باشد. هدف این تولیدات باید ارتقاء مهارتها و ارزشهای اخلاقی در جوانان باشد.
کارشناس مسائل اجتماعی بیان داشت: ما نیاز داریم تا بازیهای رایانهای را بهگونهای طراحی کنیم که نه تنها سرگرمکننده باشند، بلکه به افزایش آگاهی اجتماعی و فرهنگی جوانان کمک کنند. این بازیها باید بهنوعی توسعهدهنده تفکر انتقادی، همکاری و مهارتهای اجتماعی در نوجوانان شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر، بازیهای خارجی غالب بر بازار هستند و بسیاری از آنها ممکن است بهجای ایجاد ارزشهای مثبت، به ترویج مفاهیم نامناسب بپردازند؛ بنابراین، تولیدکنندگان داخلی باید به این موضوع توجه ویژهای داشته باشند و بازیهایی تولید کنند که با فرهنگ و هویت ایرانی سازگار باشد.
ندیمی همچنین به اهمیت همکاری میان نهادهای مختلف اشاره کرد و گفت: تولید بازیهای رایانهای موفق نیازمند همکاری میان وزارتخانههای مختلف، از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و همچنین دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی است. باید یک شبکه قوی از متخصصان و خلاقان تشکیل دهیم تا بتوانیم بهصورت تیمی در این زمینه فعالیت کنیم.
این کارشناس در پایان بیان کرد: ما باید به سمت تولید محتوای دیجیتال با کیفیت و متناسب با نیازهای نسل جوان حرکت کنیم. این کار نه تنها به ارتقاء فرهنگ و هویت ملی کمک میکند، بلکه میتواند به ایجاد فرصتهای شغلی جدید و توسعه صنعت بازیسازی در کشور نیز منجر شود. با این رویکرد، میتوانیم نسلهای آینده را بهگونهای تربیت کنیم که از تواناییهای خود به بهترین نحو استفاده کنند و در دنیای دیجیتال موفق باشند.
انتهای خبر/ر
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد