سرویس: سیاسی
کد خبر: 64979
|
10:28 - 1403/02/01
نسخه چاپی

امام‌جمعه ایلام:

آداب اصیل ایلام در برابر فرهنگ‌های وارداتی احیا شود

آداب اصیل ایلام در برابر فرهنگ‌های وارداتی احیا شود
 امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه اشتغال خرد راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: باید آداب‌ورسوم اصیل ایلام در برابر فرهنگ‌های وارداتی احیا و از ورود و تهاجم این آداب نامأنوس پیشگیری شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله نور کریمی‌تبار صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی ایلام اظهار کرد: احیا، حمایت و تقویت تولید صنایع‌دستی در بین جوانان و خانواده‌ها باعث ایجاد اشتغال‌زایی، کاهش بیکاری و مقابله با تهاجم فرهنگی می‌شود.
 
 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام ورود جوانان و خانواده‌ها به مقوله اشتغال‌زایی خانگی از جمله صنایع‌دستی ضمن کسب درآمد از محل تولید و فروش محصولات خانگی، میزان پرسه‌زدن و وقت‌گذرانی بدون هدف قشر جوان در فضای مجازی را نیز کاهش می‌دهد.
 

 وی افزود: باید فرهنگ کار و اشتغال در بین جوانان بیکار ایلام اشاعه یابد تا وقت و ایده جوانان به بهترین شکل مدیریت شود.
 

 کریمی تبار یادآور شد: آداب‌ورسوم اصیل ایلام در سال‌های اخیر تحت‌تأثیر فرهنگ وارداتی کُردی خارج از کشور قرار گرفته است و برخی مراسم آیینی، اسامی نوزادان یا سر در مغازه‌ها و البسه مشهود در ایلام متفاوت و نامأنوس بافرهنگ غنی ایلام است.

  وی اضافه کرد: باید آداب‌ورسوم اصیل ایلام در برابر فرهنگ‌های وارداتی احیا و از ورود و تهاجم این آداب نامأنوس پیشگیری شود.

  نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام ادامه داد: باید برای موضوع مهمی چون احیای سنن، آداب، رسوم، گویش، البسه و اسامی و مقابله بافرهنگ وارداتی، شورای فرهنگ عمومی ایلام ورود کند.

  وی به موضوع عملیات وعده صادق اشاره و بیان کرد: این اقدام سپاه فراتر از تصور بود و باعث تثبیت قدرت دفاعی و نظامی ایران اسلامی در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای و عاملی بازدارنده در برابر هرگونه تجاوز به حریم کشور شد.

 کریمی تبار در خصوص حجاب و عفاف هم افزود: در مقوله حجاب و عفاف دشمن هزینه و سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده است تا بدحجابی را در جامعه اسلامی و اصیل ایران رواج دهد و باید فرهنگ ایرانی‌اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی غربی احیا و حفظ و ترویج عفت و حجاب در بین زنان و مردان و قشر جوان و نوجوان فرهنگ‌سازی شود.

 انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب