سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65172
|
09:11 - 1403/02/13
نسخه چاپی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی ایلام خبر داد:

برداشت ۴۰۰ هزار تن گندم از مزارع ایلام

برداشت ۴۰۰ هزار تن گندم از مزارع ایلام
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: باتوجه‌به آغاز فصل برداشت گندم از سطح مزارع استان در حوزه جنوب، پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۴۰۰ هزار تن گندم از مزارع این استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، «اصغر باباخانی» صبح امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از وظایف اداره کل غله و خدمات بازرگانی، تأمین، ذخیره و خرید محصولات اصلی و راهبُردی در کشور است.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی ایلام با تأکید بر اینکه، گندم، دانه‌های روغنی، برنج و شکر اصلی‌ترین کالاهای راهبُردی هستند، خاطرنشان کرد: استان ایلام به‌عنوان تولیدکننده گندم باکیفیت بالا به‌ویژه در شهرستان‌های حوزه جنوب به‌عنوان یکی از چهار استان تولیدکننده کیفی گندم در سطح کشور از لحاظ درصد پروتئین و گلوتن است.

 باباخانی تصریح کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی بنا به ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت خرید گندم از کشاورزان را در سال جاری برعهده دارد.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام تصریح کرد: هم اکنون ۱۷ سیلو در بخش خصوصی با ظرفیت بالغ بر ۴۳۰ هزار تن و تعداد ۲۳ مرکز مباشر تعاون روستایی آمادگی دارند تا تمام محصول گندم را از تمامی کشاورزان عزیز تمام شهرستان‌ها خریداری و ذخیره کنند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز برداشت گندم در حوزه جنوب استان خبر داد و گفت: هم اکنون برداشت گندم در شهرستان‌های مهران، دهلران و آبدانان آغاز شده و تاکنون ۱۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان‌های مذکور برداشت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ برابر افزایش نشان می‌دهد.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: همچنین پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت در کل استان ۴۰۰ هزار تن گندم برداشت و از این میزان ۳۵۰ هزار تن خرید تضمینی شود.

 باباخانی با اشاره به اینکه بر اساس قیمت مصوب در سال جاری هر کیلو گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در راستای کشت قراردادی اقدام به راه‌اندازی اپلیکیشن کشت قراردادی کرد.

 وی باتوجه‌به باز شدن سامانه پرداخت، اسامی کشاورزانی که گندم خود را تحویل داده‌اند برای دریافت وجه به بانک عامل (کشاورزی) معرفی شده است، گفت: کشاورزان باتوجه‌به سامانه بارشی در سطح استان نسبت به برداشت گندم خود هیچ‌گونه عجله‌ای نداشته باشند و اداره کل غله و خدمات بازرگانی تا آخرین محموله برداشت را از کشاورزان خریداری خواهد کرد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد