سرویس: استان ایلام
کد خبر: 59448
|
11:03 - 1402/02/31
نسخه چاپی

یادداشت؛

کشتارگاه مرغ کارزان نیازمند رسیدگی و در هاله ای از ابهام

کشتارگاه مرغ کارزان نیازمند رسیدگی و در هاله ای از ابهام
سال‌های طولانی گذشت و عملیات اجرایی کشتارگاه مرغ کارزان البته با حرکت لاک پشتی آغاز و هرروز خبر پیشرفت فیزیکی چند درصدی این کشتارگاه به مردم داده شد اما هنوز به مرحله اجرا و بهره برداری نرسیده است.

به گزارش ایلام بیدار، عباس خزلی فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: سال‌های دور خبر از احداث کشتارگاه مرغ در منطقه کارزان در افکار عمومی دست‌به‌دست شد که نوید خبر اشتغال عده‌ای از بیکاران را به مردم داد.

 

 

 

سال‌های طولانی گذشت و عملیات اجرایی این کشتارگاه البته با حرکت لاک‌پشتی آغاز و هر روز خبر پیشرفت فیزیکی چند درصدی این کشتارگاه به مردم داده شد؛ اما هنوز به مرحله اجرا و بهره‌برداری نرسیده است.

 

 

 

بسیاری از مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها و دستگاه‌های متولی کشتارگاه و همچنین استانداری ایلام هر روز شاهد حضور مجری این طرح با دردست‌داشتن پرونده‌ای قطور در راهروها هستند.

 

 

 

اما علت اصلی عدم بهره‌برداری از این کشتارگاه که می‌تواند هم تعداد قابل‌توجهی از بیکاران منطقه را مشغول بکار کند و هم بازار رقابتی در تولید مرغ کشتار روز مرغ ایجاد کند چیست و آیا عواملی پشت پرده‌ای دارد که اجازه بهره‌برداری از آن را نمی‌دهد؟

 

 

 

برای احداث و راه‌اندازی این کشتارگاه مرغ از سال ۹۴ تا کنون مبلغ ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار تأسیس کنندگان این کشتارگاه قرار گرفته است.

 

 

 

مدت دوران سود مشارکت تسهیلات بانکی یک الی دوساله است و معمولاً باز پرداخت کل تسهیلات پنج سال است حال سؤال اینجاست بانک عامل که بانک کشاورزی است چرا در این مدت حدود ده سال اقدامی در جهت راه‌اندازی. قسط‌بندی و سود دوران مشارکت انجام نداده است.

 

 

 

در سال‌های ۹۳ با رقمی خیلی کمتر از تسهیلات پرداخت شده می‌توانست کشتارگاه مجهزی که اشتغال ۱۰۰ نفر را ایجاد کند به بهره‌برداری رساند علت تعلل و مماشات بانک با این طرح با چه انگیزه‌ای بوده است؟

 

 

 

اکنون پس از حدود یک دهه برای طرحی که در آن ایام با ۷ میلیارد تومان راه‌اندازی می‌توانست کرد بیش از ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد و عدم برخورد بانک کشاورزی و دستگاه‌های ذی‌ربط باعث عقیم ماندن این طرح اشتغال‌زا شده است.

 

 

 

آیا دست‌های پشت پرده‌ای بوده و هست تا این طرح همچنان راکد بماند تا رقیب یک تاز میدان باشد و هروقت اراده کند تولید کند و به صورتی دلخواه توزیع نماید؟

 

 

 

بانک عامل و دستگاه‌های دست‌اندرکار باید شفاف توضیحات کافی را به مردم و افکار عمومی ارائه دهند که چرا پیگیر موضوع به این مهمی نبوده‌اند البته در ارتباط با دیگر کشتارگاه مرغ در استان مواردی وجود دارد که به آن خواهیم پرداخت و به مردم استان اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

 

 

استاندار محترم و حتی دادستان محترم به‌عنوان مدعی‌العموم خوب است این موضوع را در دستور کار قرار دهند و احیاناً اگر اهمالی صورت‌گرفته است برخورد قانونی کنند بانک‌ها برای عدم پرداخت چند میلیون تسهیلات به مردم خیلی سریع اقدام و پرونده قضایی تشکیل می‌دهند چه اتفاقی افتاده است که برای این مورد سال‌هاست سکوت کرده‌اند؟

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد