سرویس: استان ایلام
کد خبر: 713
|
09:08 - 1391/09/12
نسخه چاپی

سخنی با نمایندگان استان ایلام به بهانه روز مجلس

سخنی با نمایندگان استان ایلام به بهانه روز مجلس
خبرهایی نیز از گوشه و کنار می رسد که در حال رایزنی برای انتصاب مهره های منتصب به خود می باشید، که البته هیچکس بر انتصاب نیروی لایق و کارآمد خرده نخواهد گرفت، ولی خواهشاً با تهدید و رایزنی با مقامات بالا بر مدیریت نیروهای ولایتی، انقلابی، خدمتگذار، کار بلد و متخصص اصرار بورزید.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل از ایلام پویا،قوه مقننه به عنوان یکی از ارکان اساسی کشور ما و به قول حضرت امام راحل(رض) در راس همه امور است.

جایگاه مجلس شورای اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست، و به همین دلیل است برخی از نمایندگان تلاش بسیار مضاعفی را دارند تا اینکه وارد مجلس شده و انشاالله خدمت نمایند به خلق خدا.

اما این نوشتار به بهانه روز مجلس است و تذکاری است خیرخواهانه برای نمایندگان استان ایلام.

متاسفانه در بین برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگی، باب جدیدی است برای بدست آوردن رانت و قدرت و بیشتر یک نوع گروکشی است از دیگران.

اولا همه مردم استان دیدند که برای بدست آوردن یک کرسی در ساختمان بهارستان چه اتفاقاتی که نیفتاد و چه تخلفاتی که صورت نگرفت و حتی کار به آنجا کشیده شد که آرای یکی از نمایندگان استان به هر دلیلی ابطال و از ورود به بهارستان جای ماند.

حال سوال اینجاست که نمایندگان محترمی که افتخار خدمت گذاری خلق الله را به دست آورده اند در این مدت چکار کرده اند؟ چیزی که ما شاهد بوده ایم بیشتر نطق پیش از دستور جلسات استانداری و فرمانداری ها بوده و اینکه در مورد توانایی های بالقوه استان حرف زدن و اینکه استان ما از نعمت های خدادادی بیشماری بهره مند شده است.

آقایان شوهانی و احمدی باید قدر نعمتی را که مردم با توکل به خدا به شما داده اند دانست. در حدیثی از امام حسین (ع) است که حاجات و درخواست های مردم نعمتی است به سوی شما که باید در برآوردن آنان تلاش کنید.

آقای شوهانی بنر زدن انتخاب شما در کمیسیون امنیت ملی به چه درد ملت می خورد که باید در پایین آن نوشته شود از طرف مردم شهر ایلام و برخی از دوستان؟

یا آقای احمدی! با چند ماه حضور شما در مجلس که بدره شهرستان نشده است و مطمئناً حاصل مطالعه چند ساله و تلاش نمایندگان اسبق و به خصوص تلاش های خود مردم منطقه است که در سفر های استانی از رئیس جمهور ملت مطالبه کرده اند.

چرا باید شما فقط به سرکشی کارخانه ها و راه ها و سد و … بروید؟ چرا نمی آیید فقط بگویید که برای فلان طرح امروز با فلان وزیر دیدار داشتیم و اعتبار خاص آن طرح را گرفتیم.

چرا فقط در صفحه تلویزیون ظاهر می شوید و بر تسریع در اجرای طرح اشاره می نمایید؟

راهکار این است که باید اشکالات را احصاء کرده و به ملت گزارش داده و مشکلات را مرتفع نمایید.

پیگیری نمایید که اگر مدیری در حال جمع آوری ثروت است و خدمت نمی کند و بر مردم تحمیل شده است، او را برکنار نمایید و به مردم گزارش دهید.

گرچه همه می دانند وظیفه شما فقط قانون گذاری است و لیکن تحقیق و تفحص از مهمترین کارهای شماست که باید با دقت تمام صورت گیرد.

خبرهایی نیز از گوشه و کنار می رسد که در حال رایزنی برای انتصاب مهره های منتصب به خود می باشید، که البته هیچکس بر انتصاب نیروی لایق و کارآمد خرده نخواهد گرفت، ولی خواهشاً با تهدید و رایزنی با مقامات بالا بر مدیریت نیروهای ولایتی، انقلابی، خدمتگذار، کار بلد و متخصص اصرار بورزید.

پیشنها می شود که با استاندار هماهنگ باشید، چرا که او نماینده رئیس جمهور در ایلام است و مطمئناً که همکاری و همفکری شما کارها را بیشتر به جلو خواهد برد.

مجلس در این مدت کوتاه عمر خود کارنامه خوبی نداشته است.

بهارستان نشینان جدید در اوان ورود خود به مجلس بند را به آب داده و پیش از تعیین اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس دغدغه  ی اصلی خود را برای همگان مشهود ساختند .

انتخاب اعضای کمیسیون های مجلس در گذر تنها چند هفته از نتایج انتخابات نشان داد نمایندگان این دوره نیز پس از اخذ رای اعتماد از مردم تنها برای منافع شخصی در تلاش اند و گویی هدف دیگری در این میان نیست.

نمایندگانی که بی توجه به تخصص و تجربه تنها سعی بر انتخاب و عضویت خود در کمیسیون های پولساز مجلس دارند چگونه می توانند در احقاق حقوق مردمی که بار دیگر اعتماد کرده اند تلاش کنند.

همچنین می توان به بحث قانون جدید انتخابات، اصرار به سوال از رئیس جمهور، پس گرفتن طرح استیضاح وزیر ورزش بدون سوال از وی، به اکران رسیدن فیلم های ضد ارزشی و سکوت نمایندگان و… اشاره نمود و البته پس گرفتن سوال از رئیس جمهور بعد از نطق رهبری معظم نقطه عطف کارنامه شماست.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد