سرویس: استان ایلام
کد خبر: 708
|
14:15 - 1391/09/11
نسخه چاپی

نخستین دیدار سرزده استاندار از دستگاه های اجرایی ایلام کلید خورد

نخستین دیدار سرزده استاندار از دستگاه های اجرایی ایلام کلید خورد
استاندار جدید ایلام با حضور سر زده و بدون اطلاع پیشین در اداره کل بهزیستی استان از بخش های مختلف این دستگاه اجرایی دیدن کرد.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل ازایرنا، محمود عباس زاده صبح شنبه در نخستین ساعت کاری و اداری بدون اطلاع و انجام تشریفات ویژه وارد بهزیستی ایلام شد.

وی در جریان این دیدار بی سابقه که نزدیک چهار ساعت به طول انجامید، ابتدا ضمن گفت و گو با شماری از کارکنان و مددجویان زیرپوشش این دستگاه از نزدیک در جریان فعالیت ها و عملکرد این نهاد حمایتی قرار گرفت.

وی حتی در اقدام کم سابقه دیگری به همراه مدیرکل و شمار دیگری از مقام های این دستگاه از مرکز فوریت های اجتماعی و نگهداری بیماران کوثر در روستای هفت چشمه دیدن کرد.

عباس زاده در حاشیه این برنامه ابداعی، سازمان بهزیستی را نهادی مقدس و ارزش آفرین در جامعه توصیف کرد که خدمات و فعالیت های آن منجر به اصلاح بسیاری از مشکلات و مسایل مهم اجتماعی از جمله رسیدگی هرچه بیشتر به خانواده های نیازمند می شود.

استاندار ایلام بر ارائه راهکارهای اجرایی لازم برای جذب افراد متمکن در راستای کمک به برنامه های جامعه هدف بهزیستی تاکید کرد و گفت: استفاده از توان رسانه ها برای تحقق این هدف حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: میزان بروز مسائل و مشکلات خانوادگی و اجتماعی در استان با توجه به وجود بافت غنی مذهبی و مردم با فرهنگ ایلام از وضعیت مناسبی برخوردار است.

در حاشیه این دیدار بسیاری از مددجویان زیرپوشش و توانجویان بهزیستی رودررو و از نزدیک مسایل، مشکلات و نیازهای خود با استاندار در میان گذاشتند.

مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این بازدید گفت: این سازمان در استان به بیش از 20 هزار نفر نیازمند و جامعه هدف از جمله توانجویان و زنان بی سرپرست خدمات حمایتی ارائه می دهد.

صادق رستمی افزود: این خدمات در بخش های پرداخت مستمری، مسکن، اشتغال، درمان، تامین زندگی و امور اجتماعی ارائه می شود.

وی ادامه داد: 21 هزار کودک زیر شش سال، پارسال زیرپوشش طرح پیشگیری از معلولیت و بیماری های مختلف قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی ایلام یاد آور شد: 600 مرکز زیرپوشش این سازمان در راستای کاهش تصدی دولت و ایجاد اشتغال اکنون به بخش خصوصی ایلام واگذار شده است.

به گزارش ایرنا، پی گیری ها و عملکرد عباس زاده در مدت نزدیک به یک ماه پس از به دست گیری سکان استانداری ایلام و مهمتر از همه، نشست های تخصصی و کارشناسی با مدیران استان حکایت از اشراف وی به دیدگاه های توسعه ای و مقوله مدیریت راهبردی(استراتژیک) دارد.

وی در این مدت کوتاه، تاکنون در چند نشست اداری و کارگروه تخصصی از جمله شورای اشتغال و کشاورزی استان نشان داده در حوزه پی گیری و رفع مشکلات و چالش های استان بسیار مصمم است.

کارشناسان رسانه ای ایلام در تحلیل ها و نقل قول های خود بر این باورند؛ عباس زاده

نگاه و حساب ویژه ای روی مقوله کار آرایی و کارآمدی مدیران و نیروی انسانی زبده به عنوان مهمترین سرمایه استان برای تحقق توسعه و برون رفت از چرخه محرومیت ایلام بازکرده است.

او که بدنبال خواسته و تاکید دولت عدالت محور از جمله دستور ویژه رییس جمهوری با هدف تحول ریشه ای و شتاب بخشی به توسعه وارد ایلام شده است در این مدت نشان داده به ˈمدیران محافظه کارˈ و تنها ˈپشت میزنشینˈ هیچ اعتقادی ندارد و به همین سبب در چیدمان پازل مدیریتی اش هیچ جایی برای آنان در نظر نگرفته است.

بازدید امروز استاندار ایلام از اداره کل بهزیستی که جامعه هدف آن بیشتر، قشر مستمند و دردمند جامعه است به یقین با هدف آگاهی از انجام وظیفه و کارکرد این دستگاه انجام گرفته است.

به نظر می رسد، امروز زنگ دید و بازدیدهای استاندار که از این پس، پرشتاب هم انجام خواهد شد به صدا درآمده، تا پس از پایان بررسی ها و خروجی آنها در زمان مقتضی که بسیار هم دور نخواهد بود؛ با هنر مدیریت استراتژیک، بهترین و موثرترین تصمیم ها در حوزه اداری، بدون ملاحظه، تنها در راستای تحقق منافع مردم و در یک کلام توسعه استان غیربرخوردار ایلام به بیرون کشیده شود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد