سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67525
|
13:25 - 1403/07/16
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

توسعه کشت گلخانه‌ای و پروژه‌های آبی در ایلام

توسعه کشت گلخانه‌ای و پروژه‌های آبی در ایلام
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: تسریع در پروژه‌های آبی و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای می‌تواند در توسعه استان ایلام نقش مهمی داشته باشد.

سارا فلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» درباره جلسه اخیر با مدیران وزارت نیرو گفت: در این جلسه، موضوعات مهمی مانند سد مخزنی جزمان و سد هیانان مورد بحث قرار گرفت. ما مقرر کردیم که شرکت آب منطقه‌ای ایلام گزارش‌های مراحل اول و دوم سد جزمان را به دفتر رئیس حوضه کرخه و مرزی غرب شرکت مدیریت منابع آب ایران ارسال کند تا پیگیری‌های لازم برای تخصیص این سد انجام شود.

 نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سد میان تنگ در شهرستان ملکشاهی نیز از دیگر مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد که پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار مطالعات مرحله دوم این سد انجام شود.

فلاحی خاطرنشان کرد: موضوع تأمین آب شرب برای شهرستان‌های ایلام، مهران و چوار نیز در این نشست مطرح شد. بر این باوریم که باید از محل تخصیص سامانه گرمسیری این آب تأمین شود. همچنین، مشخصات اراضی کشاورزی منطقه نی‌پهن از سوی سازمان جهاد کشاورزی به شرکت مدیریت منابع آب ایران ارسال خواهد شد تا آب کشاورزی به درستی تخصیص یابد.

وی در ادامه گفت: تسریع در پروژه‌های آبی و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای می‌تواند در توسعه استان ایلام نقش مهمی داشته باشد.

 این مسئول بیان داشت: پیگیری‌های لازم برای افزایش اعتبارات سدهای چناره در شهرستان چرداول و گدارخوش در شهرستان مهران نیز در این جلسه مورد توجه قرار گرفت. این اقدامات به منظور تسریع در روند اجرایی این طرح‌ها و افزایش تخصیص منابع آب زیرزمینی شهرستان چرداول صورت گرفت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اهمیت کشت‌های گلخانه‌ای در افزایش تولید و کاهش مصرف آب، تصمیم گرفتیم که پیگیری‌های لازم برای تأمین آب و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به میزان حدود هزار هکتار در استان ایلام را به عمل آوریم. این اقدامات می‌تواند به بهبود وضعیت کشاورزی در استان کمک شایانی کند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد