سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 66359
|
00:56 - 1403/05/04
نسخه چاپی

یادداشت:

ایلامیان یا موکب دارند یا موکب‌یار

ایلامیان یا موکب دارند یا موکب‌یار
اربعین که می‌رسد ایلامیان یا موکب دارند یا موکب‌یار، گویی در این وادی‌های گوناگون از راه دوردست‌ها تا ایلام این آخرین منزلگه وطن لب مرز خود منزلگه دیگر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، محمد رستمی فعال فرهنگی یادداشتی نوشت: در جغرافیای این سرزمین خوبان ایلام چیز دیگر است. ایلام هم قدمگاه شهیدان است و هم قدمگاه زائران سالار بی‌دست و علم‌دار بی‌دست دشت کربلا. 

ایلام هم دروازه ورود به عتبات‌عالیات است و هم دروازه ورود هزاران عراقی که به‌پای دل خود را به مرز مهران می‌رسانند تا روانه مشهدالرضا شوند.

ایلام است و سخاوت و مهربانی مردمانی که بسان کوهساران آن در گرمای تابستان خانه‌هایشان بسان درختان بلوط منزلگه مسافران کوی دوست می‌شود و اشک‌های شوقشان پی پذیرایی از مردم؛ چون چشمه‌ساران جاری. 

با آمدن هر رهگذری با دل‌وجان پذیرایش می‌شوند خانه اگر کوچک باشد اتاق پذیرایی‌شان فراخ و بزرگ. 

سفره اگر رنگین نباشد عطوفت و مهربانی چنان شوقی می‌بخشد که میهمان از دور آمده داند در پشت این کوه‌های بلند عجب صفایی و وفایی هست و به همین خاطر است میهمانان ناخوانده و تصادفی سال‌های بعد میهمان خوانده می‌شوند و بخصوص آنکه میزبان افتخارش آن باشد که میهمان وی زائر کوی دوست باشد. 

موسم اربعین که می‌رسد ایلامیان یا موکب دارند یا موکب یار. گویی در این وادی‌های گوناگون از راه دوردست‌ها تا ایلام این آخرین منزلگه وطن لب مرز خود منزلگه دیگر است و چه نکوست مسئولان کشوری جدوجهد را بسی مضاعف‌تر کنند تا جاده‌های آن ایمن‌سازی شوند تا کسی با خاطر حزین و ناگوار ایلام را با تصادفات آن به یاد نیاورد.

اعتبارات زیر ساختی آن افزون گردد تا بین محبت مردم و امکانات عمومی تعادل و توازن ایجاد شود تا هر ایرانی با خود گوید الحق که دیار خوبان مستحق دریافت امکانات بیشتر است .


انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد