سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 66256
|
00:31 - 1403/04/28
نسخه چاپی

یادداشت:

امن‌ترین جا برای فرزندان زیر بیرق سیدالشهدا (ع) است

امن‌ترین جا برای فرزندان زیر بیرق سیدالشهدا (ع) است
همهٔ ما طی این روزها شاهد حضور گرم بچه‌ها و خردسالان و نوجوانان در مجالس حسینی بودیم که باذوق و شوق در این مجالس حضور دارند و حتی از بودن در آنجا شاد هستند، این حضور یک نعمت بزرگ برای نسل آینده و کشور ما است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، فرشته سنجیده در یادداشتی نوشت: همهٔ ما در این روزها شاهد حضور گرم بچه‌ها و خردسالان و نوجوانان در مجالس حسینی هستیم که باذوق و شوق در این مجالس حضور دارند و حتی از بودن در آنجا شاد هستند، این حضور یک نعمت بزرگ برای نسل آینده و کشور ما است. 

بگذاریم در مجلس عزای امام حسین (ع) به بچه‌ها خوش بگذرد، به آن‌ها مسئولیت دهیم، مانع بازی آن‌ها نشویم. در این شرایط خاص فرهنگی و فضای مجازی، فضای حقیقی مجلس عزای سیدالشهدا یک عرصه مهم تربیتی است که باید از آن استفاده کرد. 

این روزها و شب‌ها که معطر به نام مبارک سیدالشهدا (ع) است و ما در مراسمات مختلف عزاداری و روضه‌خوانی شرکت می‌کنیم لازم است به نکته‌ای مهم نیز اشاره کنیم در این مراسمات همهٔ ما شاهد حضور گرم بچه‌ها و خردسالان هستیم که باذوق و شوق در این مجالس حضور دارند و حتی از بودن در آنجا شاد هستند، این حضور یک نعمت بزرگ برای نسل آینده و کشور ما هست؛ اما ما هم باید به وظیفه خود در قبال این فرزندان عزیزمان عمل کنیم باید در این مراسمات کارهای سبک و در توان بچه‌ها را به آن‌ها واگذار کنیم، به آن‌ها مسئولیت دهیم، آن‌ها را در کارهای هیئت شریک کنیم، حتی اگر بچه‌ها بازی و سروصدا هم می‌کنند.

 آن‌ها را راحت بگذاریم و مانع آن‌ها نشویم، بگذاریم در مجلس امام حسین (ع) به آن‌ها خوش بگذرد و خاطرات زیبایی برای آن‌ها رقم بخورد.

 حضور این بچه‌ها در این مجالس بدون شک باعث نورانیت بیشتر این مجالس و برکت آن‌ها می‌شود، چرا که بچه‌ها دل‌هایشان پاک و معصوم هستند و خداوند به‌خاطر دل‌های پاک و نورانی آن‌ها به همه افراد در آن مجلس نظر خواهد کرد بچه‌ها را در این مجالس بیشتر ببینیم، همه ما نسل به نسل در این مجالس قد کشیدیم.

 

 باید امروز همان راه را باقدرت پیش برویم و باتوجه‌به شرایط خاصی که امروز از نظر فرهنگی و فضای مجازی در آن قرار داریم بهترین فضای حقیقی برای حفظ بچه‌ها همین مجالس نورانی امام حسین (ع) هست که باید نهایت استفاده را از آن ببریم و بچه‌ها را پای منبر و روضه و چایی نذری بنشانیم و طوری با آن‌ها در این مجالس رفتار کنیم که آنجا را خانه خود بدانند، آنجا را پناه امن خود بدانند و در یک‌کلام امام حسین (ع) را رفیق همیشگی خود بدانند به امید اینکه بچه‌های همه ما در زیر بیرق نجات‌بخش سیدالشهدا (ع) حسینی بار بیایند و حسینی بار بیایند و حسینی زندگی کنند انتهای خبر/م



انتهای خبر/م


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد