سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 66148
|
12:22 - 1403/04/20
نسخه چاپی

امام‌جمعه ایلام:

راه مقابله با تهاجم فرهنگی، ترویج فرهنگ حسینی است

راه مقابله با تهاجم فرهنگی، ترویج فرهنگ حسینی است
امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه امروز ما وارث فرهنگ حسینی (ع) هستیم، گفت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، همواره در تلاش هستند که اذهان جامعه را مهندسی کنند و راه مقابله با تهاجم فرهنگی، ترویج فرهنگ حسینی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله نور کریمی‌تبار ظهر امروز در جمع کادر درمان و کارکنان بیمارستان تخصصی کوثر شهر ایلام، اظهار کرد: خداوند متعال دنیا را برای امتحان انسان‌ها خلق کرده است و انسان در این دنیا به طُرق مختلف مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرد.

  امام جمعه ایلام با بیان اینکه دنیا دارای جذبه‌های بسیاری است و انسان باید تلاش کند که این جذبه‌ها، او را از بندگی خدا دور نکند، افزود: امام حسین (ع) خطاب به یارانش برای همراهی ایشان به سمت کربلا فرمودند که هر که می‌خواهد با من بیاید جانش را در راه ما ببخشد و آماده ملاقات باخدا باشد.

  امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه امروز ما وارث فرهنگ حسینی هستیم، وارث خون شهدایی هستیم که در راه خدا و خدمت به ملت مسلمان به شهادت رسیده‌اند، افزود: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، همواره در تلاش هستند که اذهان جامعه را مهندسی کنند و راه مقابله با این تهاجمات فرهنگی، توسعه و ترویج فرهنگ حسینی و درک و تبیین صحیح قیام عاشورا است.

 کریمی تبار با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) در عاشورای حسینی برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود، ابراز کرد: در جامعه اسلامی همه در برابر هم مسئول هستند و نباید نسبت به دیگران بی‌تفاوت بود، امروز باید تلاش کرد که با تأسی از نهضت عاشورایی، در راستای ارتقای دینی و اعتقادی خود تلاش کنیم.

  وی با اشاره به اینکه ماه محرم فرصت بسیار مناسبی برای بهره‌مندی از ارزش‌ها و فرهنگ حسینی است، ابراز کرد: کارکنان بیمارستان کوثر، باید تلاش کنند که حسینی باشند و این حسینی بودن در رفتار و گفتار کادر درمان بیمارستان کوثر نمود و تبلور داشته باشد و به یک الگوی مناسب در بین بیمارستان‌های کشور تبدیل شود.

 امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه امروز وظیفه و مسئولیت همه خدمت به مردم است، گفت: خدمت صادقانه به مردم شکر نعمت‌های الهی است و این خدمات زمینه‌ساز پویایی جامعه و زمینه‌سازی برای ترقی دینی و اجتماعی جامعه می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: خدمت صادقانه به مردم موجب دلگرمی آنان به‌نظام اسلامی، اقتدار ملی و حضور مردم در صحنه‌های مختلف می‌شود.
 

انتهای خبر/م
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد