سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 66140
|
00:16 - 1403/04/21
نسخه چاپی

یادداشت:

 امام حسین (ع) مال همهٔ ماست

 امام حسین (ع) مال همهٔ ماست
 امام حسین (ع) مال همهٔ ماست پس همه در کنار همشان مجلس نورانی‌اش را حفظ کنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، فرشته سنجیده در یادداشتی نوشت: امام حسین (ع) مال همه ماست پس همه در کنار همشان مجلس نورانی‌اش را حفظ کنیم وقتی کسی به مجلس عزاداری سیدالشهدا (ع) می‌آید باید درشان این مجلس و صاحب‌عزا وارد شود. همه ما در این مجالس قد کشیدیم با هیچ بهانه‌ای خدای‌ناکرده حرمتش را نشکنیم

یادتونه قدیمی‌ها می‌رفتیم هیئت چقدر همه باادب و احترام وارد می‌شدند، حتی اونایی که باورهای مذهبی یا ظاهر موجه و یا حجاب درستی نداشتند وقتی وارد مجلس عزای امام حسین (ع) می‌شدند حرمت آنجا را نگه می‌داشتند و ظاهر خود را مرتب می‌کردند؛ اما متأسفانه حالا در برخی مراسمات افرادی را می‌بینیم که با سر وضع نامناسب، صورت‌هایی با آرایش سنگین و موهای افشان شده در این مجالس حضور پیدا می‌کنند و این حرف هم تکیه‌کلام همهٔ آنها شده که مگر امام حسین (ع) فقط مال عده‌ای خاص است؟ ما دلمان پاک است، مگر ظاهر مهمه؟ هر کسی را تو قبر خودش می‌گذارند و....

بله درست است هیچ فرد و گروه و تفکری حق مصادره‌کردن امام حسین (ع) را ندارد؛ اما هیچ فرد یا گروهی هم حق بی‌حرمتی به مجلس سیدالشهدا (ع) را ندارد، کسی حق ندارد مانع ورود کسی شود، اما وقتی کسی به مجلس عزاداری می‌آید باید درشان این مجلس و صاحب‌مجلس وارد شود، باید بداند اصل قیام امام حسین (ع) امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود، باید بداند که عزاداری برای امام حسین یک امر مستحبی است؛ اما امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، رعایت حجاب و.‌‌. 

یک امر واجب است، آیا کسی از ما دوست دارد در مراسم ختم عزیزانش این‌چنین لباس بپوشد و آرایش کنند؟ این که کسی به نام امام حسین وارد مجلس عزای او شود و یک منکر را انجام دهد آیا مورد تأیید امام حسین علیه‌السلام است؟ خودمان را گول نزنیم، نمی‌توانیم به موضوعات دینی به طور گزینشی برخورد کنیم و هر کس برای خود یک‌چند مورد را انتخاب و چند مورد را حذف کند.

باطن مهم است و کسی نمی‌تواند از روی ظاهر کسی را قضاوت کند، اما این‌طور نیست که هر کس هر طور خواست بیاید و پای روضه بنشیند و حرمت اینجا را نادیده بگیرد، اینجا مجلس عزای اهل‌بیت علیهم‌السلام است، مهمانی که نیست برای خودآرایی و دیده‌شدن آمده باشیم روضه و مجلس امام حسین برای همه ماشان و جایگاه ویژه‌ای دارد، همه ما در این مراسمات قد کشیدیم، از بچگی در این مراسمات بازی کردیم، چایی و شربت و نذری خوردیم، حتی برخی‌ها آشنایی ازدواجشان در ماه محرم بود، ولی امروز حق نداریم تمام آن خاطرات خوبمان را خراب کنیم و مجلس که برایمان قداست داشت را به هزار بهانه و اما و اگر که هیچ توجیهی هم ندارد خدشه‌دار کنیم اگر کسی قلباً برای امام حسین احترام قائل باشد هنگام آمدن به مجلس عزایش تمام حرمت‌ها را حفظ می‌کنند و دیگران را نیز ملزم به این کار می‌کنند امام حسین مال همه ماست پس همه در کنار همشان مجلس نورانی‌اش را حفظ کنیم. 
 

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد