سرویس: سیاسی
کد خبر: 66054
|
00:11 - 1403/04/15
نسخه چاپی

یادداشت:

در روز سرنوشت، می‌شود اخلاق را بهتر نوشت

در روز سرنوشت، می‌شود اخلاق را بهتر نوشت
این جماعت مردان عمل‌اند و در همین اثنا، اخلاق را قربانی اولین دروغ بزرگ خود که همان" هرگز دروغ نمی‌گوییم" کردند تا به فضل خدا کار را برای ما ساده‌تر کنند. پس انتخاب می‌کنیم آنچه که خالی از دروغ و فریب باشد، ساده، قاطع و با آرامش.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، یوسف کریمیان در یادداشتی نوشت:انتخابات چهاردمین دوره ریاست‌جمهوری جمعه ۸ تیرماه برگزار شد که در این مرحله هیچ یک از نامزدها موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشد تا بدین ترتیب، مرحله دوم انتخابات تکلیف رئیس‌جمهور آینده را روشن کند. مطابق با قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، تبلیغات دو نامزد برتر، پس از اعلام قطعی نتایج، آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع رأی‌گیری ادامه داشت.

تبلیغات مطابق قانون آغاز شد، اما متأسفانه و بر خلاف توصیه‌های حضرت آقا مبنی بر اخلاق‌مداری و توصیه به عدم تخریب یکدیگر، اخلاق در این مرحله، اولین بازندهٔ میدان است که توسط حامیان و طرف‌داران آقای پزشکیان با نشر اکاذیب و جریان‌سازی‌های هدفمند، زیر پا گذاشته شد و با انتشار تصاویر و فیلم‌های ساختگی و بدون سند و مدرک و انتصاب آنها به حامیان دکتر جلیلی، سعی در تخریب شخصیت ایشان دارند. این در حالی است که اگر قرار بر تخریب باشد، مدارک و مستندات محکم و غیرقابل‌انکاری در خصوص دروغ‌پردازی‌ها و جعل آمار و ارقام و تکذیب‌های مکرر مصاحبه‌های آقای پزشکیان توسط شخص خودشان و نه دیگران وجود دارد که هر کدام از آنها به‌تنهایی می‌تواند نشان‌دهنده چهره واقعی و عملکرد ضعیف وزیر استیضاح شده خاتمی باشد.

در جبهه مقابل آقای پزشکیان، دکتر جلیلی و حامیانش قرار دارند که بدون هیچ مدرکی مورد اتهامات مختلف از جمله ضرب و شتم طرف‌داران رقیب و توزیع غذا و کارت هدیه در بین مردم جهت جمع‌آوری رأی، قرار گرفته‌اند. 

تأکید می‌کنیم "هیچ مدرکی" که اگر بود بی شک در کَند و کاوهای سلاطین اخلاق (؟) پیدا و ارائه می‌شد و همین نکته فرضیه ساختگی و جعلی بودن این اتهامات را قویاً تشدید می‌سازد.

ازآنجاکه دکتر جلیلی و طرف‌دارانش با وجود ادله‌های مختلف و دوگانگی‌های متعدد در گفتار و رفتار آقای پزشکیان، قضاوت را به مردم سپرده‌اند، دلیلی برای تخریب درونی و خودزنی با حرکات سخیفی که توسط رقبا و دشمنان در حال انتشار است، نمی‌بینند، زیرا شخصیت، صداقت و منش هر کدام از نامزدها در عملکرد، رفتار گذشته و گفتار امروزشان به‌خوبی قابل‌شناخت است و هر ایرانی آزاده و وارسته‌ای به‌راحتی می‌تواند طبق اصل اخلاق و انسانیت اقدام به انتخاب اصلح نماید، نکته‌ای که ایرانیان غیور بارهاوبارها آن را با حضورهای پرشور و بصیرت‌های به‌موقع ثابت کرده‌اند. 

بد نیست در اینجا دوستان عزیز را دعوت کنیم به مطالعه و جستجوی اسناد و مدارک و فیلم‌هایی از سخنان و عملکرد گذشتهٔ آقای پزشکیان چه در دوران نمایندگی مجلس و چه در زمان صدارت وزارت در کابینه آقای خاتمی و مقایسه آنها با صحبت‌ها و موضع‌گیری امروزشان در مناظره‌ها و شعارهای فرارویایی ایشان برای جلب‌اعتماد و نظر مردم، سپس قضاوت و تصمیم‌گیری را با وجدانی آسوده به مردم بسپاریم تا در میدان اخلاق بازنده نباشیم. 

به‌هرحال انتخابات فردا برگزار خواهد شد و نهایتاً تا اولین ساعات روز شنبه، رئیس‌جمهور چهاردهم نیز تعیین می‌شود و همه به‌حکم‌قانون موظف به حمایت همه‌جانبه از ایشان خواهیم بود. 

اما دراین‌بین کاش شعارهای زیبا و اخلاق محور، کانونی برای استارت بی‌اخلاقی‌ها نمی‌شد، جایی که فریاد می‌زنند " هرگز دروغ نمی‌گوییم" ، ای‌کاش منظورشان معطوف به عمل نمی‌گشت که به‌واقع راست گفتند و هرگز دروغ نمی‌گویند؛ چون تا عمل‌های دروغین هست، فرصت و مجالی برای گفتمان پر دروغ پیدا نمی‌شود.

این جماعت مردان عمل‌اند و در همین اثنا، اخلاق را قربانی اولین دروغ بزرگ خود که همان" هرگز دروغ نمی‌گوییم" کردند تا به فضل خدا کار را برای ما ساده‌تر کنند. پس انتخاب می‌کنیم آنچه که خالی از دروغ و فریب باشد، ساده، قاطع و با آرامش.

 

انتهای خبر/م
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب