سرویس: استان ایلام
کد خبر: 65265
|
00:48 - 1403/02/19
نسخه چاپی

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملکشاهی:

شهروندان از مصرف خودسرانه قارچ در طبیعت خودداری کنند

شهروندان از مصرف خودسرانه قارچ در طبیعت خودداری کنند
رئیس شبکه بهداشت و درمان ملکشاهی گفت: باتوجه‌به فصل رویش قارچ در طبیعت ایلام، شهروندان از مصرف خودسرانه قارچ‌های که در طبیعت وجود دارد، خودداری کنند.

محمدرضا یارمحمدیصبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: باتوجه‌به فصل رویش قارچ‌ها در دامان طبیعت شهروندان از خوردن خودسرانه قارچ‌های که در طبیعت وجود دارد خودداری نمایند چرا که طبق گزارشات واصله از مناطق مختلف کشور تاکنون مصرف خودسرانه قارچ‌های سمی و خود رو منجر به فوت، بستری و نارسایی کبدی تعدادی از هم‌وطنان در مناطق مختلف کشور شده است. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملکشاهی افزود: با خوردن قارچ‌های سمی علائم مسمومیت از ۴ تا ۵ ساعت و گاهی تا ۲۴ ساعت به‌صورت، استفراغ، اسهال، شکم‌درد، بی‌حالی، عطش، سرگیجه و تشنج همراه است. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملکشاهی بیان کرد: از همشهریان تقاضا داریم از مصرف خودسرانه قارچ‌های که در طبیعت وجود دارد خودداری نمایند و در صورت مصرف حتماً سطح قارچ بررسی شود که عاری از آثار تخم‌ریزی و حرکت کرم‌ها و لکه‌های غیرطبیعی باشد.

وی در پایان اظهار داشت: شهروندان در صورت نیاز به مصرف قارچ بهترین گزینه، استفاده از قارچ‌های بسته‌بندی‌شده که در سطح بازار وجود دارد.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب