سرویس: استان ایلام
کد خبر: 65003
|
00:12 - 1403/02/02
نسخه چاپی

یادداشت؛

سپاه پاسداران وارث مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) است

سپاه پاسداران وارث مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) است
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بزرگ‌مردان سبزپوش آن در واقع وارثین مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) هستند و هدفشان تحقق مرگ باعزت و نه گفتن به زندگی با ذلت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، یوسف کریمیان فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: امروز دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ است.

نهاد مقدسی که در ابتدا و طبق قانون اساسی وظیفه حراست و صیانت از حکومت اسلامی و ممانعت از حرکات مداخله‌جویانه بیگانگان را بر عهده داشت؛ اما در ادامه راه و باتوجه‌به نیاز روز کشور در همه زمینه‌ها و صحنه‌ها با تمام قدرت و اقتدار پای‌کار نظام و انقلاب و هم‌وطنان عزیز بوده و هست.

سال‌های پر التهاب جنگ، در کنار دلاورمردان ارتش و جان‌فشانان و ایثارگران گمنام و مخلص بسیج و در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل، سبزپوشان سپاه، عضو ثابت دفاع و شهادت بودند، در سال‌های سخت و طاقت‌فرسای بازسازی نیز معمار شدند و مّرمت کردند زخم‌های شهرها و روستاها را، در اوج سازندگی تلاش کردند تا اقتصاد کشور فرونپاشد، در عرصه نظامی هم با پاسداران با دانش و درایت و دانشمندان هسته‌ای، کشور را علی‌رغم تمام تحریم‌ها و تهدیدها در عرصه نظامی به اوج خودکفایی و بالندگی رساندند تا جایی که آن کشوری که در ابتدا با دست‌های خالی در معرض تهدید ابرقدرت‌های برتر جهان بود و با همان دست‌خالی هم به مصافشان رفت، اکنون آنان را وادار به‌زانو زدن و تعظیم‌کردن در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران کرده است به‌طوری‌که در تمام محاسبات قدرتی منطقه، سنگین‌ترین وزنه از آن ماست و هیچ ابرقدرتی توان جسارت و دست‌درازی به حریم ایران را ندارد.

سبزپوشان جان‌برکف نه فقط در برابر تهدیدهای خارجی و نفوذ بیگانگان و استعمارگران سّد محکم و دژ مستحکمی شده‌اند؛ بلکه در مقابله با بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و... هم همراه و همگام با سایر نیروهای ذی‌ربط با تمام وجود، در کنار مردم و ملت شریف ایران ایستاده‌اند تا مبادا غمی بر دل هم‌وطنانشان سنگینی کند.

سپاه مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی فقط محدود و معطوف به داخل مرزهای سرزمین پر گهر نیست؛ بلکه همان‌گونه که از نامش پیداست، حافظ و پاسدار اسلام در هر جای جهان است. به‌جرئت می‌توان گفت هر جا نامی از مقابله با ظلم و سخنی از همدردی با مظلوم به میان می‌آید قطعاً سپاه پاسداران مستقیم یا غیرمستقیم در آن نقشی دارد.

اقتدار و توانمندی نیروهای نظامی هر کشور، بیانگر توان دفاعی و قدرت نفوذ بین‌المللی آن کشور است که در کشور ما در کنار ارتش به‌صورت ویژه و گسترده، سپاه پاسداران، متولی این مهم است. سپاهی که منحصراً مختص ایران است؛ اما گستره اقدامات امنیتی و بشردوستانه آن در اکثر بلاد اسلامی فراگیر و در جریان است. ازاین‌رو معاندین و اسلام‌ستیزان در طول سال‌های اخیر به‌دفعات و به بهانه‌های واهی از جمله حمله تنبیهی اخیر علیه رژیم نامشروع صهیونیستی سعی در به انزوا کشیدن، تحریم و تروریست نامیدن این نهاد مقدس داشته‌اند که به حول و قوه الهی و منطبق با همسویی اذهان عمومی، کماکان ناکام و سردرگم مانده‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بزرگ‌مردان سبزپوش آن در واقع وارثین مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) هستند و هدفشان تحقق مرگ باعزت و نه گفتن به زندگی با ذلت است. آزادگی راه و سیره و شهادت هدفشان است. در این طریق جان و مال را باخدا معامله کرده‌اند و قطعاً فراز و فرودها و بی‌مهری‌ها، ذره‌ای از عزم و ارده آهنینشان برای صیانت از دین خدا و مکتب حسینی نخواهد کاست.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب