سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64902
|
15:03 - 1403/01/26
نسخه چاپی

مدیر درمان تأمین اجتماعی ایلام خبر داد:

ارائه یک میلیون و ۶۰۵ هزار خدمت در مراکز درمانی ایلام

ارائه یک میلیون و ۶۰۵ هزار خدمت در مراکز درمانی ایلام
مدیر درمان تأمین اجتماعی ایلام گفت: مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان ایلام در سال گذشته بیش از یک میلیون ۶۰۵ هزار خدمت به مراجعه‌کنندگان ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از روابط‌عمومی تأمین اجتماعی ایلام، هادی صبور با اشاره اقدامات انجام شده این مدیریت در دولت سیزدهم اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که در این دولت انجام شده ملکی شدن بیمارستان شهدای زاگرس ایلام در سال ۱۴۰۱ و تبدیل از هیئت‌مدیره به ملکی و پرداخت مطالبات کارکنان و شرکت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت ۹۵ نفر از نیروهای ایثارگر مدیریت درمان ایلام در دولت سیزدهم انجام‌گرفته است، افزود: نصب دستگاه OPG برای اولین‌بار در بیمارستان‌های دولتی استان، نصب و راه‌اندازی دستگاه C-ARM (سی آرم) و سرب کوبی کامل اتاق عمل بیمارستان شهدای زاگرس جهت اعمال، ارتوپدی و مغز و اعصاب با اعتباری بالغ بر پنجاه میلیارد ریال که در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته، نصب و راه‌اندازی انبار مرکزی بیمارستان، راه‌اندازی داروخانه بستری بیمارستان بعد سال‌ها، افزایش شیفت پزشکان عمومی در شیفت صبح و شب، خرید دستگاه دیالیز برای بیمارستان شهدای زاگرس در راستای افزایش خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام به تجهیز و به‌روزرسانی آزمایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس اشاره کرد و گفت: این مهم با تخصیص بودجه ۳۰ میلیاردریالی مدیرعامل بـه آزمایشگاه و خرید و نصب تجهیزات بر اساس اعتبار اعلام شده در پایان سال ۱۴۰۱ انجام شد.

صبور تأکید کرد: همچنین استخدام و تبدیل وضعیت تعداد ۱۲۰ نفر نیرو در دولت سیزدهم در بیمارستان شهدای زاگرس به پیمانی و ماده ۲۰ در سال ۱۴۰۱ انجام گرفت.

وی همچنین به احداث ساختمان مشترک با اداره کل تأمین اجتماعی با پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصد اشاره کرد و افزود: مرکز جراحی محدود و سرپایی یکی دیگر از پروژه‌های حوزه درمان است که با زیربنا ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع در ۴ طبقه اجرا می شود و در مرحله برگزاری مناقصه است.

صبور افزود: درمانگاه شماره ۲ با زیربنا ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲ هزار ۱۴ مترمربع در چهارطبقه اجرا خواهد شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام همچنین با اشاره به وضعیت درمانگاه شهرستان مرزی مهران گفت: تحویل موقت این درمانگاه انجام شده و منتظر برگزاری آزمون استخدام پرسنل جهت شروع به کار آن هستیم و تمامی تجهیزات اداری، مالی و درمانی و سیستم‌های سرمایشی گرمایشی نصب شده است.

وی همچنین در خصوص درمانگاه شهرستان دهلران خاطرنشان کرد: بهسازی اتاق‌های ریاست، اداری و مالی در درمانگاه دهلران، احیا و راه‌اندازی انبار دارویی، و اتاق CPR به‌صورت استاندارد، نوسازی و تغییرات در قسمت‌های مامایی، تزریقات، اتاق نگهبانی، ایجاد اتاقک، نصب و راه‌اندازی ژنراتور، تجهیز وسایل اتاق CPR به‌صورت استاندارد، جذب دندانپزشک و احیای این واحد، جذب نیروی درمانی و اداری در پست‌های بلاتصدی طبق چارت تشکیلاتی، افزایش تعداد دارو، افزایش ساعت کاری مرکز و فعالیت مرکز به‌صورت دو شیفت، افزایش تعداد پزشکان درمانگاه، افزایش کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده در آزمایشگاه و ارتقا درمانگاه عمومی به تخصصی بعد از ۲۰ سال از اقدامات انجام شده طی دوساله گذشته در این درمانگاه است.

وی به اقدامات انجام شده در درمانگاه شهرستان آبدانان اشاره کرد و گفت: تأیید ملک جهت راه‌اندازی درمانگاه، جذب نیرو از طریق آزمون در فروردین‌ماه از اقدامات انجام شده در این درمانگاه است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام همچنین با بیان اینکه اخذ مجوز خرید زمین برای ساخت درمانگاه دره شهر انجام شده گفت: مجوز حصارکشی نیز اخذ شده و به‌زودی وارد فاز مناقصه خواهد شد و پیمانکار آن مشخص می‌شود.

وی به اخذ مجوز ساخت درمانگاه در سرابله اشاره کرد و افزود: خرید زمین توسط کارشناسی فنی - مهندسی و کارشناس درمان و املاک مستغلات تأیید شده است، و زمین دارای کاربری درمانی است و خرید زمین به‌زودی انجام می‌پذیرد.

صبور اضافه کرد: رایزنی‌هایی با مسئولان شهرستان ایوان نیز جهت خریداری زمین جهت ساخت درمانگاه انجام شده است.

وی همچنین به الکترونیکی شدن تمامی نسخه‌ها در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ مطابق با بند ( ل) تبصره ۱۷ سازمان برنامه‌وبودجه کل کشور بیمه‌های پایه مکلف به عقد قرارداد با تمام مراکز ارائه خدمات درمانی هستند و در بحث بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، فرانشیز پرداختی از جیب بیمه شده کاهش یا به صفر رسیده است.

صبور همچنین به حمایت از زوج‌های نابارور در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات مثبتی دراین‌خصوص از سوی دولت انجام شده است.

وی همچنین به اقدامات این مدیریت در اربعین اشاره کرد و گفت: ارائه ۲۶ هزار خدمت توسط پایگاه‌های درمانی از جمله پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، تزریقات آقایان و خانم‌ها، سرم تراپی، داروخانه و آزمایشگاه از جمله اقدامات انجام شده است.

وی اظهار داشت: پایگاه درمانی مدیریت درمان با همکاری بسیج جامعه پزشکی پس از استقرار در محل تعیین شده در پایانه مرزی مهران خدمات درمانی شامل پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشک، تزریقات برادران و خواهران، سرم تراپی، داروخانه، کانکس سرد، و همچنین آزمایشگاه بوده که این خدمات را به‌صورت کاملاً رایگان و شبانه‌روزی به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) ارائه نموده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام تأکید کرد: در مجموع خدمات این پایگاه به تعداد ۲۶ هزار و ۷۵ نفر ارائه گردیده است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد