سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64799
|
11:22 - 1403/01/19
نسخه چاپی

مدیرکل آموزش‌وپرورش ایلام مطرح کرد:

پیش‌بینی ۸۴ حوزه برگزاری امتحانات نهایی در ایلام

پیش‌بینی ۸۴ حوزه برگزاری امتحانات نهایی در ایلام
 مدیرکل آموزش‌وپرورش ایلام گفت: برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در ایلام ۸۴ حوزه پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،علی درویشیصبح امروز در نشست شورای آموزش‌وپرورش ایلام، اظهار کرد: برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در دو سال گذشته با تغییر ساختاری همراه شده است.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش ایلام با بیان اینکه امسال علاوه بر پایه دوازدهم، امتحانات پایه یازدهم، دهم، ششم و نهم نیز به‌صورت نهایی برگزار می‌شود، افزود: بر اساس تغییراتی که در کنکور داده شده، سوابق تحصیلی دانش‌آموزان و امتحان نهایی پایین دوازدهم ۵۰ درصد در قبولی کنکور تأثیر مستقیم دارد.

 درویشی با بیان اینکه امسال نزدیک به ۲۴ هزار نفر از دانش‌آموزان ایلام در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند، افزود: سال گذشته این میزان ۱۰ هزار نفر بوده است.

 وی ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان در سال گذشته برای برگزاری امتحانات نهایی در سطح ایلام، ابراز کرد: امسال انتظار می‌رود که برای برگزاری امتحانات نهایی در خردادماه ۱۴۰۳ همکاری و تعامل لازم را داشته و پای‌کار باشند.
 
 مدیرکل آموزش‌وپرورش ایلام اظهار کرد: امسال آزمون‌های نهایی از ۳۰ اردیبهشت تا ۲۶ خرداد در سطح پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم برای نخستین‌بار برگزار می‌شود.

 درویشی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۳۶۹ نفر پایه دهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه نظری در سطح ایلام مشغول به تحصیل بوده و مشمول امتحانات نهایی هستند، گفت: همچنین متقاضیان ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور در ایلام حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر است که براین‌اساس مجموع کل دانش‌آموزان ایلام که بایستی در امتحانات نهایی شرکت کنند حدود ۲۴ هزار نفر است.

 وی با اشاره به اینکه برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در ایلام ۸۴ حوزه پیش‌بینی‌شده است، خاطرنشان کرد: تأمین تجهیزات سرمایشی برای حوزه‌های برگزاری امتحانات نهایی در حوزه جنوب ایلام باتوجه‌به گرما هوا یکی از نیازهای ضروری است.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب