سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64788
|
22:54 - 1403/01/18
نسخه چاپی

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد؛

سرمایه‌گذاری اقتصادی کلید توسعه پایدار

سرمایه‌گذاری اقتصادی کلید توسعه پایدار
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: رسیدن به توسعه پایدار در کشورها پارامترهای مختلفی داشته و جذب سرمایه‌گذار از مهمترین آتها است.

سیدعلی اکبریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های جوامع امروز و سیاستمداران برای رپی خط ماندن کشور و تأمین منابع ، توسعه پایدار جهت رشد کشور بوده است.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: جهت رسیدن به توسعه پایدار راهکارها و پارامترهای مختلف وجود داشته و  یکی از موضوعات مهم که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده نقش سرمایه‌گذاری اقتصادی اعم از داخلی و خارجی در تحقق توسعه کشور می‌باشد.

وی گفت: سرمایه گذاری اقتصادی داخلی و خارجی موضوعی است که کشورها همواره به دنبال آن جهت استفاده بهینه از منابع خود در راستای آرامش در جوامع هستند. 

اکبریان تصریح کرد: آنچه که امروز بیشتر به آن توجه خواهد شد نقش سرمایه‌گذاری خارجی خواهد بود چرا که این نوع سرمایه گذاری برای کشورها به خصوص کشورهایی در حال توسعه مانند ایران که در شرایط تحریمی نیز بوده از اساسی‌ترین منابع خواهد بود.

این عضو علمی دانشگاه اظهار کرد: کمبود منابع داخلی جهت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف همیشه یک معضل در این کشورها بوده و با استفاده از سرمایه‌گذاران خارجی علاوه بر اینکه اعتبار کشور در سطح بین‌المللی به مراتب بالاتر خواهد رفت توسعه و امنیت پایدار را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی تأکید کرد: با ارتباط مناسب با کشورهای متقاضی سرمایه‌گذاری در کشور اعم از مشارکتی یا کامل و جذب سرمایه آنها و همچنین ارتباط آنها با بخش خصوصی می‌توان ضمن رشد منابع کشور و با مرتبط نمودن آنها با بخش خصوصی امیدوار بود این بخش نیز در آینده خود را در وضعیتی بهتری قرار دهد. 

کارشناس اقتصادی بیان کرد: ایران از گذشته و به واسطه در مسیر جاده ابریشم بودن ه یک کشور استراتژیک در دنیا تبدیل شده و همواره با توجه به منابع مهمی که داشته بازار خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی بوده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با یک برنامه‌ریزی مناسب بتوان جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور را بیش از گذشته توسعه داد.

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب