سرویس: سیاسی
کد خبر: 64668
|
00:11 - 1403/01/12
نسخه چاپی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ایلام:

جمهوری اسلامی بزرگترین تجربه مردم‌سالاری است

جمهوری اسلامی بزرگترین تجربه مردم‌سالاری است
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: مردم با هدایت امام خمینی(ره) نظامی را پذیرفتند که بعدها یکی از بزرگترین تجربه های مردم سالاری دینی لقب گرفت.

نصرت‌اله حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» در آستانه روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران  جدای از  جنجال های خبری و رسانه ای  در روزهای ۱۰ و۱۱ فروردین سال ۱۳۵۸ یعنی دقیقا دوماه بعد از پیروزی انقلاب در بهمن ۱۳۵۷، با رای قاطع خویش ،نوع نظام سیاسی خود را برگزیدند، در این روزها، نتایج همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی در ایران (رای آری ۹۸٫۲ درصد) اعلام شد.


معاون دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با اشاره به نامگذاری ۱۲ فروردین به نام جمهوری اسلامی بعد ازاین مشارکت حداکثری ؛ گفت: در حقیقت در این روز مردم از ایسم های لیبرالی ومارکسیتی که برخی برای نوع نظام پس از پیروزی مطرح کرده بودند، با هدایت امام خمینی(ره) عبور کردند و جمهوری اسلامی را پذیرفتند، نظامی که بعدها یکی از بزرگترین تجربه های مردم سالاری دینی لقب گرفت.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد افزود: ۱۲ فروردین در واقع اولین تجربه میلیونی ملت در یک رفراندوم بود، رفراندومی که  همه اقشار در آن مشارکت داشتند و حماسه ای عظیم در تاریخ سیاسی ایران رقم خورد.


حیدری رای «آری» ملت بزرگ ایران به جمهوری اسلامی را خاتمه دادن  به نظام سیاسی ۲ هزار و 500 ساله سلطنتی در ایران و استقرار نظام سیاسی مردم سالاری دینی دانست و بیان داشت: مردم در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نتیجه مجاهدت‌ها و مبارزات خویش علیه استبداد و استکبار را شاهد بودند و جمهوری اسلامی در ایران مستقر گردید.


این استاد دانشگاه تصریح کرد: ۱۲ فروردین به نوعی خط بطلان بر نظریه جدایی دین از سیاست بود و مردم ایران برخلاف نظامات رایج، جمهوری اسلامی را به عنوان یک نظام جدید حول اسلام انتخاب کردند.


وی ماحصل این رأی را نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: علی‌رغم توطئه های بسیار در این ۴۵ سال با قدرت ایستاده است وبر آرمانهای بهمن ۱۳۵۷ خود تاکید دارد. 
حیدری صیانت از نظام را یک اولویت اساسی بیان و افزود: امروزه  کارآمدی این نظام باید وجهه همت ملت و ارکان نظام  بخصوص دولتمردان باشد و این باعث صیانت از حماسه ملت در بهمن ۵۷ و رای ملت در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ است.


انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب