سرویس: استان ایلام
کد خبر: 63793
|
01:04 - 1402/11/18
نسخه چاپی

یادداشت؛

حتی خرید یک رأی در شأن انتخابات نیست

حتی خرید یک رأی در شأن انتخابات نیست
برای مردمانی که در اربعین حسینی با هر آنچه که دارند ولو مقداری ناچیز باشد، از زوار حسینی پذیرایی می‌کنند حتی پیشنهاد فروش رأی توهینی آشکار و نابخشودنی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، عباس خزلی فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که با حضور مسئولان ارشد دستگاه‌های مختلف استان ایلام برگزار شد دادستان ایلام به موضوع خریدوفروش رأی در انتخابات ایلام اشاره کرد و عنوان داشت: «ما یک پدیده زشت با عنوان خریدوفروش رأی در انتخابات داشتیم که منکر آن نیستیم، اگر خریدوفروش آرا می‌شود ضعف از منِ نظارتی است، اینکه بگوییم به صفر برسد که نمی‌رسد؛ اما جای هیچ‌گونه مماشاتی در برخورد با متخلفین نخواهد بود.»

 خریدوفروش رأی حتی اگر یک رأی و بی‌تأثیر در نتیجه انتخابات نیز باشد برازنده انتخابات نظام جمهوری اسلامی نیست و اگر به آن بی‌توجه شود کم‌کم گسترده‌تر خواهد شد و تمامی انتخابات را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد، اگر با این آسیب بسیار خطرناک حتی اگر به‌صورت انگشت‌شمار اتفاق افتاده برخورد صورت نگیرد باید منتظر تبعات نامطلوب و گسترش آن در آینده استان باشیم.

 برای استان ایلام که عنوان خادمین سیدالشهدا را دارد و مردمانش در ایام اربعین از هیچ‌چیزی در پذیرایی از زوار حسینی دریغ نمی‌کنند برازنده نیست که این‌چنین به مردمش توهین شود و خریدوفروش رأی توسط عده‌ای نالایق به نام تمامی مردم استان و حتی کاندیداهایی که رأی سالم آورده‌اند تمام شود.

 کاندیدایی که شان مردمی که قرار است نماینده آنها شود را در حد چند صد هزارتویمان و یا دادن مرغ و روغن و پتو پایین می‌آورد چطور می‌تواند صدای مردمان این دیار باشد؟ چطور می‌تواند به اعتلای ایلام و ایلامی بیندیشد و در این مسیر گام بردارد؟ چطور می‌تواند حق مردم را مطالبه کند؟ چنین نماینده‌ای حتی اگر یک رأی را خریده باشد و این یک رأی تأثیری در انتخاب‌شدنش به‌عنوان نماینده نداشته باشد باز هم موجب بی‌آبرویی خواهد بود، چرا که چنین شخصی اصلاً مطالبه‌گری و نمایندگی بلد نیست که بتواند حق مردمانش را مطالبه کند.

 همان‌طور که دادستان استان بر نظارت‌های قوی در زمینه انتخابات سالم تأکید کردند امید می‌رود که امسال انتخاباتی رقم بخورد که کسی به خود جرئت خرید حتی یک رأی به خود ندهد و زمینه برای انتخاب کاندیداهای اصلح و شایسته بیش از هر زمانی فراهم شود و فضا طوری باشد که تک‌تک کاندیداها خود را ملزم به رعایت قانون و حفظشان مردم استان بدانند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب