سرویس: استان ایلام
کد خبر: 63675
|
00:47 - 1402/11/12
نسخه چاپی

یادداشت؛

روابط‌عمومی‌های بدون خروجی!

روابط‌عمومی‌های بدون خروجی!
بدترین جفا در حق دولت سیزدهم در زمینه عدم اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌های بدون خروجی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، فرشته سنجیده فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: دیروز روابط‌عمومی‌های ادارات مختلف با استاندار ایلام نشستی چندساعته داشتند و استاندار ایلام در سخنانی روابط‌عمومی‌ها را به انعکاس قوی و به‌موقع و همراه با خلاقیت اقدامات دولت فراخواند، اما آنچه که بعدازاین نشست رخ داد جای تأسف و البته تأمل داشت.

 متأسفانه روابط‌عمومی‌ها حتی سخنان مطرح شده در این نشست را آن‌طور که بایدوشاید منعکس نکردند و تنها به یک تصویر و خبر اینکه این نشست برگزار شده بسنده کردند!

 آنچه از اقدام انجام نشده روابط‌عمومی‌ها مشخص است این است که کسانی که جایگاه روابط‌عمومی‌ها قرار گرفته‌اند یا تخصص این کار را ندارند و یا انگیزه و اعتقادی برای ارائه وظیفه‌ای که در قبالش حقوق می‌گیرند ندارند که درهرصورت جای تأسف دارد.

 ما الان در یک جنگ سخت و پیچیده ترکیبی قرار گرفته‌ایم، چرا برخی‌ها آن هم با عنوان روابط‌عمومی‌ها متوجه این شرایط سخت نیستند، این جنگ پیچیده فقط رسانه و قلم می‌خواهد، انعکاس به‌موقع و حرفه‌ای و تأثیرگذار می‌خواهد، روایتگری اول می‌خواهد، کسی که این توانایی یا انگیزه را در خود نمی‌بیند بیش از این فرصت آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به‌موقع را نسوزاند و کنار بکشد یا کنار گذاشته شود.

 قرار نیست که روابط‌عمومی‌ها تنها در جلسات حضور داشته باشند و به یک خبر کوتاه بدون خروجی لازم بسنده کنند و آن را هم تنها با یک عکس از خود که با ژست‌گرفتن همراه هست، نشر دهند.

 ما امروز در وسط میدان جنگ نرم هستیم، و همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند: باید جهاد تبیین صورت بگیرد، جهاد تبیین توسط افراد متخصص و آگاه و باقدرت خلاقیت و تحلیلی قوی باید پیش برود نه با عده‌ای خسته و بی‌انگیزه که تنها برای گرفتن حقوق عنوان روابط‌عمومی‌ها در آنجا حضور دارند!

 واقعاً که حضور و ادامه کار با این روابط‌عمومی‌ها که با سکوت و یا اطلاع‌رسانی ضعیف بدترین جفا را دارند در حق دولت سیزدهم و نظام انجام می‌دهند به صلاح نیست و باید دراین‌خصوص تصمیمات مهمی اتخاذ شود.

 لازم به ذکر است دیروز در نشست استاندار ایلام با روابط‌عمومی‌ها به جز عدم انعکاس مناسب آن باوجوداینکه سخنان و کلیدواژه‌های مهمی از طرف ایشان عنوان شد؛ اما تقریباً هیچ روابط‌عمومی تحلیل و یادداشتی بر این سخنان نرفت که جای سؤال و البته تأسف دارد.

 از جمله سخنانی که توسط بهرام‌نیا استاندار ایلام ایراد شد و جای تحلیل و یادداشت داشت از جمله:

 - باور داریم روابط‌عمومی باید جایگاه بهترین‌های هر دستگاه اجرایی باشد،

 - روابط‌عمومی‌ها نگذارند سؤالات مردم و رسانه‌ها در هاله‌ای از ابهام بماند.

 - «اطلاع‌رسانی» و «اطلاع‌یابی» دو رسالت مهم روابط‌عمومی‌هاست/ مدیران روابط‌عمومی دستاوردها را مستندسازی و اطلاع‌رسانی کنند - «جهاد تبیین» انعکاس هوشمندانه و هنرمندانهٔ دستاوردهای دولت است/ اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی به‌موقع دستاوردها، تنها سلاح ما در مقابل جنگ شناختی دشمن است.

 - روابط‌عمومی‌ها با خلاقیت خود می‌توانند جایگاه سازمان‌ها را ارتقا دهند/ ارتباط روابط‌عمومی با رسانه‌ها و مردم تقویت شود.

 - رسالت اصلی روابط‌عمومی‌ها، اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی است.

 - مدیران روابط‌عمومی دستاوردها را مستندسازی و اطلاع‌رسانی کنند، «جهاد تبیین» را انعکاس هوشمندانه و هنرمندانهٔ دستاوردهای دولت است/ روابط‌عمومی‌ها در ترغیب مردم برای حضور پرشور در انتخابات نقش‌آفرین باشند و...

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب