سرویس: استان ایلام
کد خبر: 63440
|
00:22 - 1402/10/28
نسخه چاپی

یادداشت؛

پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ وخم زندگی

پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ وخم زندگی
ایثارگران در تامین معیشت و درمان خود مانده اند حتی بیمارستان های دولتی هم بیمه بنیاد شهید را قبول ندارد و باید نقدا پرداخت کنند فرزندان بیکارشان آرامش خانواده را به هم زده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، عباس خزلی فعال رسانه ای در یادداشتی نوشت: این روزها وقتی نسل پیروز دفاع مقدس خصوصا بسیجیانی که تا آخرین نفس در 8سال دفاع مقدس از ایران عزیز وایلام سربلند جانانه دفاع نمودندرا مشاهده می کنید که در پیچ و خم مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می کنند داغ سنگینی بر دل آدم می نشیند.

حضرت امام فرمودند که نگذارید پیشکسوتان ایثار و شهادت در پیچ و خم مشکلات زندگی باشند اما امروز شاهد ایثارگرانی هستیم که برای معیشت زندگی خود مستاصل مانده و شرمنده خانواده خود شده اند.

اخیرا مطلع شدیم که تعداد قابل توجهی از ایثارگران جانباز که تاکنون از بنیاد شهید و امور ایثار گران مبلغی مستمری دریافت می کردند این مستمری قطع شده و اکنون آنان فاقد درآمدی برای گذران زندگی خود هستند.

با چند نفر از افرادی که اکنون با این مشکل مواجهند گفتگوی کوتاه داشتم  وقتی علت را از جویا شدم یکی می گفت:  پسرم به اسم من دستگاه پز گرفته و تراکنش آن باعث قطع مستمری من شده است دومی می گفت :پسر مجرد من گفته اند اوضاع مالیش خوب است و.....اکنون ما را در دهک ۱۰قرار داده اند

فارغ از دستور و بخشنامه و موارد دیگر اداری ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد که قطعا باید توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین اداره کل رفاه کار و تامین اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

این عزیزان ایثارگر عمر و جوانی خود را در دفاع مقدس برای دفاع از خاک و ناموس گذاشته و اکنون هم در هر صحنه ای از انقلاب از پیشقراولان هستند آیا به فرض اینکه با زحمات خود و فرزندانشان مالی را به دست آوردنده اند آیا سزاوار است که اینگونه ودر شرایطی که در آستانه انتخابات و جشن بزرگ انقلاب هستیم با رفتاری نسنجیده آنان را آزرده خاطر کنیم؟

ایثارگران در تامین معیشت و درمان خود مانده اند حتی بیمارستان های دولتی هم بیمه بنیاد شهید را قبول ندارد و باید نقدا پرداخت کنند فرزندان بیکارشان آرامش خانواده را به هم زده اند آیا کسانی که جان را در کف دست گذاشته و با عشق به اسلام و نظام و رهبری جانانه دفاع کرده است اینگونه باید مورد بی مهری قرار بگیرند.

نگارنده به دلیل کسالت شب گذشته به بیمارستان شهید مصطفی خمینی  شخصا  مراجعه وقتی گفتم جانباز هستم گفت ما بیمه جانبازی را قبول نمی کنیم و برای چند ساعت بستری در اورژانس مبلغی حدود هفتصد هزارتومان واریز نمودم.

آیا اینگونه می خواهید از کسانی تکریم کنید که حافظ جان و مال و ناموس مردم بوده اند ؟

ناگفته های فراوانی وجود دارد که انشالله در یادداشت های بعدی به آن خواهیم پرداخت عدم عدالت در استخدام ها و مواردی اینگونه که انتظار داریم استاندار محترم شخصا به این موضوع ورود کنند و نگذارند بیش از این باری بر این خانواده ها تحمیل شوند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب