سرویس: استان ایلام
کد خبر: 63296
|
00:58 - 1402/10/20
نسخه چاپی

یادداشت؛

شهید سلیمانی یک الگو برای همه دنیا است

شهید سلیمانی یک الگو برای همه دنیا است
شهید سلیمانی یک شخصیت بزرگ و الگو نه برای ایران بلکه در تمام دنیا است که بعد از شهادت این مرد بزرگ انسان‌های آزاده دنیا پیرو مکتب شهید سلیمانی شده و در مقابل جبهه استکبار قرار گرفتند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، فاطمه زهرا رمضانی مدرس دانشگاه دکترای علوم قرآن و فقه الحدیث در یادداشتی نوشت: شهید سلیمانی یک شخصیت بزرگ و الگو نه برای ایران بلکه در تمام دنیا است که بعد از شهادت این مرد بزرگ انسان‌های آزاده دنیا پیرو مکتب شهید سلیمانی شده و در مقابل جبهه استکبار قرار گرفتند به‌نحوی‌که امروز دشمن حتی از سالگرد شهید سلیمانی هم هراس داشته و در این روز اقدام به جنایت می‌کند به جهت اینکه مردم را از شهید سلیمانی دور کند؛ ولی نمی‌دانند شهید سلیمانی در قلب مردم جای دارد. 
 سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شخصیتی بزرگ و ماندگار در تاریخ ایران و جهان بوده و ارزش‌های فرهنگی، دینی و نظامی را با خود همراه کرده است. در زیر به برخی از خلق‌وخوی، رفتار و منش این فرمانده بزرگ ایرانی پرداخته خواهد شد:

 ۱. خلق‌وخوی: پیشوایی و رهبری‌پذیری: حاج‌قاسم سلیمانی به‌عنوان یک رهبر و فرمانده برجسته، همواره پیشوایی و رهبری‌پذیری را به‌خوبی با هم ترکیب کرده و توانسته است باتدبیر و حکمت خود به‌عنوان مشاور ارتش و رهبری نظامی کشور ایران مؤثر باشد.

 اخلاق و ایمان: وی باتوجه‌به تعالی اخلاقی و ایمان عمیق خود، در هر مرحله از فعالیت‌های نظامی، فرهنگی و اجتماعی خود اصول اخلاقی و ایمانی را رعایت نموده و این اصول را به نیروهای زیر مجموعه‌اش القا کرده است.

 ۲. رفتار: تواضع و سادگی: سردار شهید سلیمانی با تمامی شهروندان و نیروهای نظامی با تواضع و سادگی برخورد کرده و هرگز خود را به‌عنوان یک فرد برتر یا خاص معرفی نکرده است.

 پیگیری اهداف ملتی: از ویژگی‌های مهم حاج‌قاسم، پیگیری اهداف ملت بوده و تمام تلاش‌های خود را برای دفاع از امنیت و عزت مردم ایران به کار گرفته است.

 ۳. منش: تعهد و اخلاق نظامی: ایشان تعهد و اخلاق نظامی را به‌عنوان یک فرمانده با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود به‌خوبی تجسم داده و نیروهای زیر مجموعه‌اش را به این اصول آموزش داده است.

 پیشینهٔ جهادی: داشتن پیشینهٔ جهادی و مشارکت فعّال در جبهه‌های مختلف نشان از ایمان و عزت حاج‌قاسم سلیمانی به اهداف انقلاب اسلامی و ایمان به مقدسات اسلام دارد.

 این بخشی از ویژگی‌ها و رفتارهای سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی است که نشان از شخصیت بزرگ و ارزش‌های ایثارگرانه او دارد.

 ۴. استراتژی‌های نظامی: نابغه نظامی: حاج‌قاسم سلیمانی به‌عنوان یک فرمانده نظامی نابغه شناخته می‌شود که با استراتژی‌های هوشمندانه و تدبیر مناسب، توانسته است در جبهه‌ها و مناطق مختلف ناامن، تعادل را حفظ کرده و به دفاع مؤثر از امنیت کشور بپردازد.

 استقامت در مواجهه با تحریم‌ها: سردار سلیمانی در مواجهه با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، با استقامت و تدبیر، توانسته است اثرات منفی را کاهش دهد و به توسعه مقاومت اقتصادی و نظامی کشور کمک کند.

 ۵. دوران مشارکت در جبهه‌های خارجی: حمایت از مقاومت‌های ملی: در دوران مشارکت فعال در جبهه‌های خارجی، به‌عنوان فرمانده سپاه قدس، نقش کلیدی در حمایت از گروه‌ها و نیروهای مقاومت ملی در مناطق مختلف جهان اسلام ایفا کرده و با ایجاد هماهنگی مؤثر، باعث تقویت جبهه‌های مقاومت شده است.

 حضور در مقابل تهدیدهای امنیتی: ایشان با حضور فعّال در مقابل تهدیدهای امنیتی کشور، نقش بسیار مهمی در تقویت امنیت و پایداری کشور داشته و تأثیرات مثبتی را در جلوگیری از تهدیدهای بیرونی و دفاع از منافع ملی ایجاد کرده است.
امروز تبیین نقش شهید سلیمانی و ارزش‌های این شهید بزرگوار لازم و ضروری است تا نسل‌های آینده را بهتر برای مقابله با توطئه‌های دشمنان آماده سازیم چرا که دشمن همواره برای انحراف نسل‌های جوان برنامه داشته و در این راه از انواع توطئه‌ها بهره برده است به همین دلیل ضروری است تا از الگوهایی بهره ببریم تا اسلام واقعی و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به ما نشان دهند به همین دلیل تبیین ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی ضروری است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب