سرویس: استان ایلام
کد خبر: 63118
|
00:41 - 1402/10/09
نسخه چاپی

یادداشت؛

لطفاً این جنگ زرگری را تمام کنید

لطفاً این جنگ زرگری را تمام کنید
طی چند روز اخیر بالاخره شایعات به حقیقت پیوست و علی‌رغم تکذیب‌ها اما این بار یک‌شبه اینترنت به قول مسئولان 34درصد گران شد و به نظر می رسد شاهد جنگ زرگری بین اپراتورها و وزارت ارتباطات هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سجاد رستمی زاد فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت:  طی چند روز اخیر بالاخره شایعات به حقیقت پیوست و علی‌رغم تکذیب‌ها اما این بار یک‌شبه اینترنت به قول مسئولان 34درصد گران شد و به نظر می رسد شاهد جنگ زرگری بین اپراتورها و وزارت ارتباطات هستیم.

 جالب اینکه سرعت گران‌کردن اینترنت به حدی بالابود که هیچ‌کس حتی فکرش را نمی‌کرد و همه را در بهت فروبرد البته دلیل تعجب مردم افزایش ۳۴ درصدی نبود؛ بلکه افزایش ۱۰۰ درصدی بود که به بسته‌های اینترنتی اپراتور قیمت گزاف می‌داد.

 به نظر می‌رسد خودروسازان راه را به همه نشان داده‌اند و از فضای رانتی هر جور که دلشان می‌خواهد قیمت‌گذاری می‌کنند بی‌آنکه مردم را در نظر داشته باشند و البته در سال‌های اخیر برخی از مسئولان و شرکت‌ها ساده‌ترین راه را برای جبران به‌اصطلاح هزینه‌هایشان انتخاب کرده‌اند و آن هم گران‌سازی محصولات و کم‌کردن از آن است این یعنی اینکه بسته‌هایی که با قیمت گران خریداری می‌شود به‌سرعت نور هم تمام می‌شود بی‌آنکه کسی بداند چه جوری مصرف شده است.

 اپراتور ها قول افزایش کیفیت داده‌اند؛ ولی از روزهای قبل شاهد افت فاحش سرعت اینترنت هستیم این یعنی یک بازی با مردم که خبری از افزایش کیفیت نیست و این فقط یک بهانه است.

 از طرفی هم معلوم نیست نقش دولت و نظارت در اینجا چیست و چگونه است و یا مسئولان بر اساس چه مفهومی تصمیم می‌گیرند که اصلاً به درد مردم نمی‌خورد و فقط باری به بار مردم اضافه می‌کند.

 باید توجه داشت که خیلی از کسب‌وکارها وابسته به اینترنت است و با این کار قطعاً موج گرانی دیگری شکل خواهد گرفت اگر مسئولی در خصوص اینترنت تصمیم می‌گیرد باید بدانند که این سرویس یکی از سرویس‌های پایه‌ای است که در سفره خانوار وجود دارد و نباید گران شود.

 نکتهٔ دیگر اینکه کیفیت خدمات اینترنت در برخی از کشورها به حدی بالاست که اگر فضا در ایران رقابتی شود قطعاً اپراتورهای ایرانی به‌سرعت از میدان رقابت حذف خواهند شد؛ چون همچنان با وضع مطلوب فاصله دارند چنانچه که قرار شد واردات خودرو آزاد شود؛ ولی خودروهای میلیاردی در حال ورود به کشور هست معلوم نیست که این خودروها برای چه کسی است چون مردم توان خرید خودرو میلیاردی را ندارند.

 اپراتورها هم در این فرصت کم نگذاشتند و تمام بسته‌های مقرون‌به‌صرفه را حذف کرده تا مردم را مجبور به خرید بسته‌های گران‌قیمت بکنند و اینجا هم اگر نظارتی را پیدا کردید سلام ما را هم بهش برسانید.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد