سرویس: استان ایلام
کد خبر: 63057
|
00:14 - 1402/10/05
نسخه چاپی

یادداشت؛

وضعیت غیرطبیعی در اداره منابع طبیعی دره‌ شهر

وضعیت غیرطبیعی در اداره منابع طبیعی دره‌ شهر
 از اینکه چگونه طی هشت ماه منابع طبیعی سه رئیس عزل و نصب می‌کند و چه کسی پشت پرده این ماجراست سؤال بزرگی است که باید مدیرکل منابع طبیعی جوابگوی افکار عمومی باشد و اگر پاسخگو نیست تا حصول نتیجه این موضوع پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، یاسر زینی وند مقدم فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: طی چند روز گذشته منابع طبیعی دره شهر را می‌توان یکی از ادارات پر حاشیه و غیرطبیعی در استان ایلام نام برد.

تغییر چهار مدیر کمتر از هشت ماه، جنجال معارفه دو روز پیش باعث شده یکی از مهم‌ترین ادارات دره شهر یک هفته بدون رئیس و سرپرست بماند.

ماجرا از خرداد امسال پس از کنارگذاشتن آرش مزبانی و انتصاب نصیری شروع شد، در همان زمان باتوجه‌به وضعیت قابل‌پیش‌بینی مشخص بود رئیس جدید در این اداره دوام نمی‌آورد طور یکه تنها پس از ۶ ماه وی عزل و حکمت آشور جایگزین وی شد.

درحالی‌که انتظار می‌رفت با حضور آشور به‌عنوان یکی از نیروهای کاربلد حواشی این اداره پایان پذیرد ۲۹ آذرماه تنها پس از ۱۴ روز از انتصاب وی، حکم آشور لغو و مصدق یاری از نیروهای باتجربه و قدیمی این اداره به‌عنوان سرپرست معرفی می‌شود.

دوم دی‌ماه معاون فنی اداره کل برای مراسم تودیع و معارفه به دره شهر سفر می‌کنند؛ اما جنجال و حاشیه این انتصاب چنان بالا گرفت که به دستور مدیران بالانشین تا تعیین تکلیف وضعیت، مراسم تودیع و معارفه به حالت تعلیق درآمد.

اما موضوع به اینجا ختم نمی‌شود؛ زیرا به دلیل این لغو حکم حکمت آشور و عدم معارفه یاری نیز عملاً تا زمان‌نگارش این خبر منابع طبیعی دره شهر بدون رئیس و سرپرست می‌شود که می‌توان آن را شاهکار مدیریتی پیرزادیان و دوستان دانست.

از اینکه چگونه طی هشت ماه منابع طبیعی سه رئیس عزل و نصب می‌کند و چه کسی پشت پرده این ماجراست سؤال بزرگی است که باید مدیرکل منابع طبیعی جوابگوی افکار عمومی باشد و اگر پاسخگو نیست تا حصول نتیجه این موضوع پیگیری خواهد شد، اما سؤال مهم‌تر اینکه چرا یک مدیرکل که باید با وسواس خاصی مدیر انتخاب کند در خصوص دره شهر آن‌قدر متزلزل رفتار کرده است؟

آیا منابع طبیعی با این عزل و نصب‌ها علاوه بر به سخره گرفتن یک شهرستان به شخصیت حقیقی و حقوقی نیروهای خود را به بازی نگرفت؟ یا باتوجه‌به علاقه اداره کل به شکست رکورد گینسی تغییر مدیران در دره شهر تضمینی هست در صورت سرپرستی مصدق یاری وی را نیز زیر یک هفته عوض نکنند.

حال جناب مدیرکل اگر بانی این وضعیت خود شما هستید به دلیل عدم ذهنیت مناسب در تعیین رئیس منابع طبیعی دره شهر عزل را از خودتان شروع کنید و اگر زیر فشارهای برون یا درون‌سازمانی این‌گونه شاهکارها را به وجود می‌آورید تا بیش از این حاشیه نساخته‌اید استعفا دهید.

درهرحال باتوجه‌به اینکه مردم طبیعت دوست دره شهر در کنار انجمن‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها حساسیت ویژه‌ای به منابع طبیعی دارند ظرف ۲۴ ساعت آینده منتظر تصمیم نهایی شما خواهیم ماند در غیر این صورت به‌راحتی سکوت نخواهیم کرد.

 

انتهای خبر/ر
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب