سرویس: استان ایلام
کد خبر: 63036
|
00:38 - 1402/10/04
نسخه چاپی

یادداشت؛

برخی مؤسسات به اسم خیریه بودن برای خود دکان باز کرده‌اند

برخی مؤسسات به اسم خیریه بودن برای خود دکان باز کرده‌اند
متأسفانه در سطح استان ایلام بعضاً شنیده و یا دیده می‌شود که مسئول برخی از این مؤسسات خیریه از زمان راه‌اندازی مؤسسه‌شان آنچه بیش از همه تغییر کرده است ظاهر زندگی خودشان بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، عباس خزلی فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: همه ما کم‌وبیش اسم مؤسسات خیریه مختلف را شنیده و حتی کمک‌هایی در حد توان خود به آنها داشته‌ایم، این مؤسسات درصورتی‌که مجوزهای لازم قانونی داشته باشند و کارشان به تمام برای حل مشکلات نیازمندان جامعه باشد می‌توانند در کنار نهادهای حمایتی رسمی و دولتی کمک قابل‌توجهی در رفع و یا کم‌کردن فقر و آسیب‌های اجتماعی در جامعه داشته باشند.

متأسفانه در سطح استان ایلام بعضاً شنیده و یا دیده می‌شود که مسئول برخی از این مؤسسات خیریه از زمان راه‌اندازی مؤسسه‌شان آنچه بیش از همه تغییر کرده است ظاهر زندگی خودشان بوده تا افراد تحت حمایتشان!

البته برای ما هم جای سؤال است آنها که وظیفه نظارت بر این مؤسسات را دارند کجای کارند که اجازه می‌دهند عده‌ای به نام مؤسسه خیریه پول جمع کنند و از آن در جهت منافع خودشان استفاده می‌کنند؟

برخی از این مؤسسات با تشریح وضعیت افراد نیازمند نزد افراد متمول، میلیاردها تومان پول را جمع می‌کنند؛ اما گویا آن‌طور که بایدوشاید به دست نیازمندان نمی‌رسد و این اوضاع مدیران این مؤسسات به‌اصطلاح خیریه است که تغییر می‌کند!

همشهریان عزیز لازم است که کمک‌های خود را به مؤسسات خیریه معتبر که خروجی آنها در جهت کمک واقعی به افراد نیازمند بوده است بدهند و دستگاه‌های نظارتی هم با نظارت دقیق مؤسساتی که به دنبال منافع شخصی خود و به اسم افراد نیازمند برای زندگی شخصی خود پول پارو می‌کنند، را شناسایی و برخورد قانونی کنند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد