سرویس: استان ایلام
کد خبر: 62195
|
00:22 - 1402/08/24
نسخه چاپی

یادداشت؛

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ایلام انتصاب مدیران ناکارآمد است.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ایلام انتصاب مدیران ناکارآمد است.
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های امروز استان ایلام انتصاب مدیرانی است که در جای خود قرار نگرفته‌اند و باید جای خود را به افراد توانمند بدهند.

به گزارش ایلام بیدار، عباس خزلی فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: امروز باز هم شاهد تجمع کارگران شهرداری برای گرفتن مطالبات بر زمین‌مانده خود بودیم.

 البته اوضاع در شورای شهر و شهرداری ایلام به جایی رسیده است که دیگر نمی‌توان آنها را مخاطب قرارداد، چرا که هیچ آبی از آنها نه برای شهر و شهروندان و نه برای مطالبات عقب‌افتاده کارگران زحمت‌کش گرم نخواهد شد!

 بی شک یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های امروز استان ایلام انتصاب مدیرانی است که در جای خود قرار نگرفته‌اند. مدیران غیرمتخصص و ناکارآمدی که با اشغال موقعیت مدیریتی هم این فرصت را از دیگران می‌گیرند و هم عالمانه یا جاهلانه باعث تضعیف جایگاه اشغال شده و ازدست‌رفتن اعتبارات می‌شوند. بعضی از سیاسیون این استان در عزل و نصب مدیران، متأسفانه منافع شخصی، گروهی و طایفه‌ای خود را ترجیح داده و سبب عدم ثبات مدیریتی و بروز مشکلات متعددی در استان شدند.

 شهرداری و شورایی که کمترین وظایف خود را انجام نمی هد و اصلاً برایش مهم نیست چه بر سر این شهر آمده قطعاً شرایط کارگران زحمت‌کش که مشکل بیمه و اجاره و گرانی و حقوق کم دارند هم برایش اولویتی ندارد، شما که نمی‌توانید یک شورای شهر و شهرداری شهری کوچک ایلام را مدیریت کنید برای چه در این جایگاه همچنان مانده‌اید؟ این شهر هنوز شهردار ندارد و به‌صورت سرپرست اداره می‌شود، وضعیت شورای شهر هم که به نقل محافل و مجالس تبدیل شده است، حداقل دیگر دست از سر این شهر بردارید تا تکانی بخورد!

 نحوه کاری اکثر مدیران استان به‌صورت کار میدانی و جهادی نیست و پشت‌میزنشین هستند. توسعه استان خواستار تلاش روزافزون و تقویت هم‌اندیشی میان مدیران برای رفع مشکلات و پرهیز از حرف و شعاردرمانی است، زیرا مسائل نه‌تنها حل نخواهد شد که سبب آسیب‌های فراوان به جامعه از جمله عدم اعتماد به‌نظام پر افتخار اسلامی و هدررفت منابع، زمان و سرمایه‌های انسانی و مادی خواهد گردید.

 مدیرانی که برنامه جدید و تأثیرگذاری ندارند و از ترس تغییر برنامه مدیران شکست‌خورده قبلی را دنبال می‌کنند. گاهی هم در مناسبت‌ها، حضور یا حمایتی نمادین می‌کنند تا بعدها برای دفاع از عملکرد خود مستمسکی داشته باشند.

 البته در پایان بگویم این شورای شهر عبرتی شد برای انتخابات بعدی که مسئولین تأیید صلاحیت کاندیداهای شوراها اجازه ورود به هرکسی در این عرصه را ندهند، کسانی که هیچ احساس مسئولیتی ندارند، در انتخاب شهردار هنوز مانده‌اند و هرکس فقط و فقط روی گزینه خود تأکید دارد، حقوق و مطالبات کارگران هنوز پرداخت نشده، وضعیت شهر را که دیگر مردم دارند می‌بینند، نمی‌دانیم اینها مسئولیت چه چیزی را بر دوش گرفته‌اند که خود را پاسخگوی هیچ‌کدام از اینها نمی‌دانند.

 

انتهای خبر/ر
 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب